Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)

Specificaties Starterset • WiFi-AC (5GHz) 1,2Gbps • 2x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL) Review

jpnieuw 29 maart 2016, 1.177 views

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)

product werkte niet zoals ik gehoopt had, maar heb uiteindelijk wel bereikt wat ik voor ogen had: internetaansluiting in kantoor achter in vrij diepe tuin.

Pluspunten

• goede wifi-range
  • werkt goed op langere afstand

Minpunten

• duur
  • moeite met verschillende groepen

Vrij lang gezocht naar internetaansluiting in kantoor achter in mijn tuin, ca. 30 meter achter mijn huis. Glasvezel komt weer 10 meter verder binnen aan voorkant van mijn oude huis, waar ook mijn tele2-router staat. Helaas zat stopcontact in de buurt van de router niet in dezelfde groep als die van mijn kantoor. Ondanks geaarde stopcontacten kreeg ik met de Devolo 1200 nauwelijks data naar het kantoor. Uiteindelijk met twee setjes powerlineadapters (waaronder een TP-link) een werkende oplossing gecreeerd, nu stabiel 30/30Mbit (wifi-)verbinding op een 40/40 abonnement. Gelukkig had ik in mijn meterkast twee vrije stopcontacten op de verschillende groepen (router en kantoor). Met TP-link verbinding gemaakt van router naar mijn meterkast (10 meter, geen snelheidsverlies) en vervolgens met korte utp verbonden aan Devolo in andere groep, vervolgens 2e devolo adapter in kantoor ingeplugd. Misschien wel beetje gekunstel van amateur, maar ben blij dat het werkt.
Wifi heeft goede bereik, nu in heel mijn tuin.

Heb jij ook een Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)?