WD Caviar SE WD1200JS, 120GB Review

storeman 18 september 2005, 656 views

WD Caviar SE WD1200JS, 120GB

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Snel

Minpunten

• Wat installatieproblemen, ligt echter niet aan de schijf maar aan S-ATA in het geheel

Ik heb voor deze schijf gekozen omdat ik graag een keer met S-ATA wilde prutsen. Dit was één van de goedkoopste in de webshop waar ik het systeem besteld heb. Aangezien ik nog 400Gb aan ATA heb vond ik meer ruimte niet nodig. Maxtor viel af in verband met compatibiliteitsproblemen met nForce4. Dus toen zag ik een WD met S-ATA II en dat is hem dan ook geworden.

S-ATA heeft lekkere dunne kabeltjes en is dus gemakkelijk aan te sluiten en scheelt een bult kabels in je case. Moet dus maar eens gaan sparen voor meer S-ATA disks en dan lekker met RAID klooien.

Schijf geinstalleerd en draaien maar, dit gaf eerst wat problemen met installeren. Een RAID array aangemaakt, bleek niet te werken. Hoe het nu precies lukte weet ik niet, maar het draaid :).

De geluidsproductie is goed te noemen, het maakt niet uit of ie uit z'n neus staat te eten of druk aan het schrijven is, hij is gewoon lekker rustig.
Ook de warmteproductie is minimaal. Misschien ligt dit ook aan mijn nieuwe case. De twee andere disks werden gloeiend heet in vorige kees. Daar zaten ze dan ook stijf tegen elkaar aan. Nu staan ze op wat rubbertjes met dik een halve centimeter aan alle kanten over.

Al met al een prima disk. Zal binnenkort nog wat benchmarks plaatsen.

ps. Weinig zeer goed beoordelingen, omdat het product gewoon goed is, zeker niet uitmuntend, bestaat er een uitmuntende harddisk?

Heb jij ook een WD Caviar SE WD1200JS, 120GB?