Specificaties 50" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 50PUK6400 Zwart Review

FerryK 24 maart 2016, laatste update op 26 augustus 2016, 747 views

Philips 50PUK6400 Zwart

Sinds een aantal dagen de PUK6400 gekocht bij BCC. In het begin een aantal problemen gehad met het instellen van de weergave. Uiteindelijk is dit gelukt en ben ik te spreken over deze TV. Netflix 4k is geweldig om te zien! DLNA werkt snel! Zie verder voor mijn instellingen!

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Snel en eenvoudig DLNA
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Lage resolutie smart TV menu
  • Beeldweergave lastig in te stellen
  • Youtube niet in 4K
  • Diepte van de TV

Ik maak gebruik van de Samsung SMT-7140B decoder via HDMI2, waarbij ik de resolutie op 1080p50 heb gezet.

3 weken bezig geweest met de afstelling, regelmatig weer overnieuw begonnen en had steeds het gevoel dat het nog niet goed was. Op diverse website gekeken en op youtube om maar een optimale instelling te vinden. TV is moeilijk af te stellen, veel aparte regelaars en niet helder wat er aangepast wordt. Eigenlijk is de calibratie alleen mogelijk met de juiste calibratie software en hardware.

Gelukkig is er een andere oplossing en een heel eenvoudige, kies als beeldstijl "film" . Vervolgens de scherpte op 2 (stond op 0) zetten en het videocontrast op 90 (stond op 100). Alle beeldverbeteraars staan uit in de modus. Verder heb ik de lichtsensor aangezet.

Heb jij ook een Philips 50PUK6400 Zwart?