HP iPAQ H6340 Review

Kr3Kr 16 september 2005, 1.450 views

HP iPAQ H6340

Pluspunten

• Zeer veel verbindingsmogelijkheden, vooral icm een goed GPRS-abo een ontzettend handige tool. Langzamere processor zorgt voor lange accuduur, maar helaas ook voor enkele problemen bij multimedia.
  • Enkele kleine puntjes die mogelijk alleen bij mij voorkomen.

Minpunten

• Enkele kleine puntjes die mogelijk alleen bij mij voorkomen.
  • Wat groter dan de gemiddelde PPC.
  • Geen Windows Mobile 2003SE...

Veelzijdigheid Score: 5
Ik gebruik de H6340 als een GSM, in combinatie met een Jabra BT-200, 1GB Kingston SD-Card, een Rikaline BT GPS en veschillende wlan accespoints.

Nadat ik enkele jaren geleden van een koude kermis terug gekomen was door de iPaq H3630 (crappy scherm, CF expansion sleeve kapot) vindt ik de H6340 echt een verandeming. Vooral nu de mogelijkheden en programma's voor navigatie en internet tools verder ontwikkeld zijn.

De accuduur is inderdaad fenomenaal, maar vergeet niet dat hij als GSM gebruikt moet worden. In dat opzicht is het niet uitmuntend. Het scherm is een hele verbetering boven mijn vorige PDA. Het aanklikbare toetsenbord is een leuke gadget, maar niet ideaal.

Enkele noten voor potentieële kopers: (daar gaat het mij om)

- Skype is niet echt een optie op deze PDA. Het geluid is onwerkbaar. Erg jammer, want een iets snellere proc. had dit kunnen verhelpen en er zo een ideale communicatie-device van kunnen maken. Ook het opschonen van het geheugen, Skype op SDcard, wlan onbeveiligd maakt allemaal niet uit.
(als iemand anders het wel aan de praat krijgt, laat het me weten!)

- PDA loopt soms vast. Kan komen door 3rd party apps, maar bedenk dat dit voor een normale telefoon onacceptabel is.

- TomTom loopt prima. Niet top-of-the-bill natuurlijk, maar werkbaar.

- Ontvangst van signalen (wlan, BT, GSM) is boven verwachting. Men kan er prima mee wardriven.

- SMS- en belnotificaties komen niet altijd omhoog. Zo heb je dus niet in de gaten dat je aandacht gevraagd wordt.

- Sindskort herkent hij SD en MMC-kaarten niet meer. Reden onbekend, soft resets helpen niet.

- Veel nederlandse instellingen en universiteiten werken met SecureW2 als auth. Dit werkt niet direct, maar is wel werkend te krijgen. Ook WPA werkt prima, in tegenstelling tot andere berichten in andere fora.

Heb jij ook een HP iPAQ H6340?

Wag effe, SMSjes en belnotificaties komen niet door, hij is traag, hij loopt vast en hij herkent SD/MMC kaarten niet meer.

Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding? Een serieuze vervanger van een telefoon is het dus niet, en op zijn best on onbetrouwbare PDA.

Wat mij betreft dus zonde van het geld.