Specificaties 12,1" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1215B-SIV128M Review

Martijn018 22 maart 2016, laatste update op 22 maart 2016, 123 views

Asus Eee PC 1215B-SIV128M

Gekocht voor studie eind 2011 (omdat deze gemakkelijk mee te nemen is, en binnen studenten budget valt). Goede prijs-kwaliteit verhouding. Jarenlang goed gebruik van gemaakt, en het is nu nog steeds mijn reserve laptop voor op reis!

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Goede integrated-graphics
  • Fijn toetsenbord en trackpad
  • HDMI aansluiting

Minpunten

• beeldscherm en beeldscherm klep matige kwaliteit

Dit product heb ik ongeveer 4 á 5 jaar geleden gekocht toen ik begon aan mijn studie. Ik zocht destijds een compacte laptop met een goede balans tussen processor en grafische rekenkracht. De Intel-opties waren met hun geďntegreerde GPU's toch minder sterk dan AMD dus mijn keuze voor een chip als deze was een gemakkelijke keuze. Via HDMI heb ik vaak gebruikt gemaakt van een tweede monitor (full HD) en dit ging altijd vlekkeloos zonder performance achteruitgang. De laptop heb ik met name gebruikt voor het lezen van documenten, surfen op internet, kijken van filmpjes (zoals youtube) én heel veel typen (in Word).

Prettig toetsenbord en trackpad. Bouwkwaliteit is goed, behalve dat de beeldscherm-klep iets goedkoop aanvoelt (maar dat is logisch in dit prijssegment). Ook de kwaliteit van het beeldscherm zelf is een van de zwakkere plekken (inkijkhoek e.d.), maar nogmaals voor de prijs erg goed!

Ruim een jaar geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht (in 1000+ euro segment). Nu gebruik ik de ASUS 1215B alleen als ik op reis ga, en het niet aandurf mijn nieuwe laptop mee te nemen. En nog steeds stelt de kleine ASUS mij niet teleur! De batterij houdt het zelfs nog meerdere uren vol, terwijl dat natuurlijk het eerste is dat men verwacht fout te gaan bij oudere laptops.

Dus, erg tevreden met deze laptop! Een aanrader, bijvoorbeeld als 2e hands voor iemand die op zoek is naar een kleine, basic laptop.

Heb jij ook een Asus Eee PC 1215B-SIV128M?