1 review

Asus S56CB-XX011H - Reviews

Specificaties 15,6" • 1366x768 (WXGA Wide) • 524GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus S56CB-XX011H Review

suuzanneee 22 maart 2016, 102 views

Asus S56CB-XX011H

Fijne lichte laptop. Ik heb hem nu al bijna 3 jaar en hij doet het nog steeds prima.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mooie uitstraling
  • nummeriek toetsenbord
  • VGA aansluiting
  • HDMI aansluiting
  • CD/DVD poort
  • touchpad werkt fijn

Minpunten

• aluminium heeft butsjes
  • batterij is minder geworden

Ik heb deze laptop ongeveer 3 jaar geleden gekocht omdat ik ging studeren. Het is mijn eerste eigen laptop. Ik heb hem erg veel gebruikt voor mijn studie - (programmeer-)opdrachten, gewoon browsen e.d.

Het is een erg licht model (2kg), waardoor het in een laptoprugtas niet eens opvalt als je hem meeneemt. Voor zo'n groot scherm (15,6") ben ik zeer tevreden over dit gewicht. Heb ik ook veel van anderen gehoord die mijn laptop dan eventjes optilden. Ook is hij lekker dun en heeft hij een nummeriek toetsenbord.

Het scherm is op zich prima. Het is geen HD, maar netflixen gaat gewoon goed. Daarnaast sluit ik mijn laptop altijd aan met de HDMI-aansluiting (megachille feature: VGA én HDMI aansluiting) op mijn tv-scherm. Mijn vriend ergerde zich meer aan de beeldkwaliteit dan ikzelf.

Een groot nadeel vond ik dat er al redelijk snel (binnen een jaar) allerlei butsjes op het aluminium aan de binnenkant (naast het touchpad en rond het toetsenbord) kwamen waardoor het leek alsof ik ruig met de laptop om was gegaan, terwijl mijn laptop echt mijn baby was. Ook is er een soort kras/buts in, maar die is pas sinds kort het is al een tijdje niet meer echt mijn baby, dus waarschijnlijk is die terecht.

De batterij gaat nog steeds prima mee, hoewel ik nu met mijn werklaptop (HP Elitebook 840G2) veel minder stroom verbruik, maar die heeft dan ook een kleiner beeldscherm en valt in een duurdere prijsklasse (twee keer zo duur :P ).

Heb jij ook een Asus S56CB-XX011H?