Huawei Nexus 6P 32GB Zwart Review

JGWL 22 maart 2016, laatste update op 22 maart 2016, 629 views

Huawei Nexus 6P 32GB Zwart

Hierbij een beknopte review na 3 maanden gebruik van de Nexus 6P 32gb. Ondanks kleine kritiekpunten ben ik erg tevreden met het apparaat.

Pluspunten

• snelheid Android
  • bouwkwaliteit
  • camera presteert goed bij weinig licht
  • groot kleurrijk 1440p scherm
  • dunne bezels
  • oplaadsnelheid
  • geluidskwaliteit en volume luidsprekers
  • Design i.c.m. dbrand skin

Minpunten

• kleine kijkhoek/rozige waas
  • vingerafdrukscanner werkt soms niet
  • geluidskwaliteit audiojack matig
  • accuduur kan beter (SOT 3-4 uur met 30% brightness)
  • trilmotor zwak en hoorbaar

Ik heb de Nexus 6P nu 3 maanden in gebruik en voorzien van een dbrand skin in koperen kleur (zie foto's). Het grote display is werkelijk een verademing, alhoewel ik last heb van de kleine kijkhoeken. Tijdens het typen van een berichtje merk ik bijvoorbeeld dat door de bewegingen de schermkleur heen en weer 'schiet', met name bij witte achtergronden. Verder is de trilfunctie ronduit bedroevend.

Positieve punten zijn de snelheid van de interface, de bouwkwaliteit en de camera. De fingerprint scanner is over het algemeen accuraat en snel, maar soms worden vingers niet herkend waardoor ontgrendelen alsnog met pincode moet. De in-ear audiokwaliteit is een stap terug vergeleken met de HTC One M7 (beide gebruikt met RHA MA750i). De speakers daarentegen kunnen hard en blijven helder.

Kortom, een uitstekende telefoon waar in de details nog het een en ander kan worden verbeterd!

Heb jij ook een Huawei Nexus 6P 32GB Zwart?

Heb je ook last van de roze waas wanneer je sRGB modus inschakelt?
Settings - Developer options - Picture color mode (Use sRGB)

Ook door in de settings te zoeken op "picture" kom je er.
Ja, ook dan blijft de roze waas aanwezig. Ik moet zeggen dat ik er erg gevoelig voor ben, mijn vriendin ziet bijvoorbeeld geen verschil. De rozige gloed is uniform aanwezig als ik recht tegen het scherm kijk, dan is het ook geen probleem, leest eigenlijk wel rustig. Echter, onder een kleine hoek, zeg maar 3-5, zie ik al dat het beeld flikkert. De waas trekt weg en het scherm wordt meer blauw.
Die roze gloed komt door het paneel zelf, is echt iets wat typisch AMOLED is. Na een paar weken was ik er aan gewend en nu wil ik geen ander paneel meer... Ik heb het echter niet zo extreem als jij beschrijft, maar onder een grotere hoek.

De SOT time vind ik raar, ik haal meestal met "gemak" wel een uur of 4-5 op near-max helderheid. Heb je geen apps op de achtergrond draaien?
Ben inderdaad gewend geraakt aan het scherm, vooral bij kijken van donkere content voegt de perfecte zwartwaarde erg veel toe aan de beleving! Kleurverschuiving tijdens browsen blijft echter opvallen.

SOT van 3-4 uur is vrij standaard, meestal in combinatie van Spotify en web browsen met helderheid op 30-40%. NFC, GPS, Bluetooth staan altijd uit. De 5 uur heeft mijne nog nooit gehaald, lukt waarschijnlijk alleen als ik de helderheid helemaal uit heb staan...

Mogelijk helpt een cache wipe, probeer dat eerst voordat ik aan factory reset begin. Beiden bedankt voor het meedenken:)