Specificaties 13,3" (1366x768), 250GB - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N Review

iceman39 16 juli 2009, laatste update op 16 juli 2009, 3.300 views

Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N

Pluspunten

• Licht en dun (dunner dan de NC10)
  • Goede accuduur, met standaard gebalanceerde prestaties en WIFI aan haal ik ruim 5 uur.
  • Goed gebouwd, weinig flexibiliteit in toetsenbord, het is gewoon stevig.
  • Strak uiterlijk, ik vind dit een voordeel, ik hoef geen sexy laptops. die bestaan namelijk niet. kijk liever naar een sexy vrouw...

Minpunten

• Speakers vallen mij tegen, maar ach ik zal niet vaak geluid van film aanzetten, meestal de koptelefoon.
  • Toetsenbord is ruimer opgezet (ruimte tussen de keys) net zoals de samsungs en Vaio's dus af en toe typ je even mis, is even wennen.

Omdat er nog geen reviews waren voor de Acer Timeline SU3500, leek het mij wel een goed idee om er wat over te vertellen.

Ik heb lang gezocht naar een "groter" alternatief voor mijn Samsung NC10. voor een redelijke prijs en redelijk prestaties.
De acer 751, Samsung NC20, HP DV2, Samsung X210, samsung X360, MSI X3-serie.
Allemaal heb ik ze wel een keer gezien en mee gespeeld. Maar ze waren of te duur of weer niet snel genoeg.
Ik heb bij deze Acer 3810 SU3500, denk ik een goed alternatief gevonden.

Uitpakken
Typisch Acer misschien, maar een doos in een doos in een doos. Het leek wel padora's box zeg! maar goed uiteindelijk zat de Acer er inderdaad in! De doos is zelf vrij klein (ik schat zo'n 32*38*8 cm) en dat is logisch, want Acer levert er vrijwel niets bij. Oplader, wat velletjes papier, mini handleiding, en uiteraard garantie documentatie. That's it.

Accuduur
Na goed opladen en maximale prestatie zou je er ongeveer 5 uur mee kunnen doen. Ik heb dit getest tot iets over 4 uur en inderdaad gaf hij nog ruim een uur resterend aan. Ik geloof dit wel. Wel vind ik dat de Acer er best lang over duurt om de lege accu weer op te laden, je moet hem wel echt een paar uur aan het stopcontact hangen.

Acer zelf
De Acer zelf is 320mm (B) * 230mm (D) * 25mm (H). hij is dus goed qua formaat niet te veel priegelen, maar ook lekker plat. Dit is erg fijn als hij in een fotorugzak moet met speciaal achtervak.
Aansluitingen 3*USB, 1*HDMI, VGA, hoofdtelefoon, speaker, LAN, geheugenkaartlezer (alles behalve CF, oh ja, hij leest SDHC prima!)
Het scherm is prachtig, standaard resolutie van 1366*768. Een verademing met 1024*600 die de samsung NC10 heeft.. wel spiegelt het scherm, maar dat is tegenwoordig een trend, en ik vind het niet zo'n bezwaar.
Het LED-scherm kan inderdaad niet helemaal naar achteren, ik denk zo'n 125 graden, maar ook dit is voldoende als je hem op schoot hebt liggen. De scharnieren zijn stevig, schet scherm valt dus niet zomaar naar achteren, bij mijn NC10 is dit wel anders.

Software
Een drama, zoals bij de meeste laptops. Ontiegelijk veel zooi dus, tig spellen, McAfee, Acer Dit, Acer Dat.
Alle spellen eraf gegooid, McAfee geruild voor Avast, Office trial, voor de normale office. Heeft me redelijk wat uren gekost om het op te schonen.

En dan Vista Premium 32bits.. Ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast dat Vista wel redelijk draait op deze Acer. natuurlijk enige vertraging bij openen van verschillende schermen bijvoorbeeld. Maar explorer is daarentegen wel binnen no time opgestart. Nee het is geen snelheidsmonster, maar zelfs op mijn E8500 met 4 GB en baracuda HD is Vista niet supersnel. Daarom zie ik windows 7 vol vertrouwen tegemoet.

prestaties
allereerst de processor is niet de snelste en de grafische kaart zeker niet.
*Maar ik kan DVD's afspelen en ook zeker 720p.mkv films. Dit gaat soepel met Bsplayer
*Adobe elements, lightroom opstarten duurt wat lang, maar daarna gaat het wel goed, zelfs importeren van RAW bestanden gaat goed.
*Spellen heb ik niet getest, ik doe alleen Mahjongh en andere simpele meuk op reis. Maar ik denk dat spellen van enkele jaren oud prima te doen zijn. Dit ding heb ik niet gekocht voor crysis te spelen.

VRAAGJE
wat mij is opgevallen, is dat de 720p film veeel soepeler is bij 32bits kleuren dan bij 16bits kleuren. Dit vind ik zo vreemd.. kent iemand dit fenomeen?

Heb jij ook een Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N?

Ik zit te twijfelen om deze te kopen. Werkt dat Vista echt goed met deze CPU? Of kan je beter een XP versie eropknallen? En hoe is de batterijduur als je de brightness terugschroeft naar de helft ofzo?
Batterijduur van dit toestel is uitstekend. Ik heb hem eens een volledige 8uur kunnen laten draaien enkel op z'n accu, met 80% scherm-helderheid.
Moet wel zeggen, dat dit onder Windows 7 was en niet onder Vista.
En ik kan bevestigen dat Vista prima draait op deze laptop :)
ook ik wil graag deze p.c. , maar hoe vang je het gemis van een cardreader & dvd op, als je evt software moet upgraden van een c.d./dvd
vriendelijke groet
mitch
@ mitch: DVD van je gewone PC delen of alles op een USBstick zetten, en anders rest er weinig anders dan een externe brander aan te schaffen.
Omdat anno 2009 het wel eens tijd word dat men geen tijd verspilt aan het optimaliseren voor antieke kleurenpalletten ? }:O