Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Tado Smart Thermostat Review

ericoosterbeekNewbie 22 maart 2016, 342 views

Tado Smart Thermostat

Met heel veel tevredenheid heb ik na mijn verhuizing in september 2015 de Tado aangeschaft. Gewoon WOW!

Pluspunten

• Zeer nauwkeurig
  • IFTTT koppelingen
  • Via bridge vele opties mogelijk

Minpunten

• Proximity awareness niet instelbaar
  • Geen user hierarchy
  • geen koppeling naar intelligente meters

Kwaliteit Score: 4
Na ingetrokken te zijn in mijn nieuwe woning met glasvezel en behoorlijk vlot internet en tevens met een kwalificatie B energie label wilde ik meer dan alleen mar een beetje besparen.
Na wat speurwerk stuitte ik op Tado. De mogelijkheden zijn prima en de presentatie is geen opgeblazen mediatruc, maar gewoonweg de juiste voorstelling van het product. Het wordt door Tado zelf ook aangegeven dat het een innovatief product is. En dat het bedrijf graag luistert naar haar klanten is duidelijk. Diverse malen heb ik hen gevraagd om diverse zaken omtrent de techniek dat gevraagd werd als beta-tester. Na enig wikken en wegen heb ik dat toch maar geaccepteerd. Het is een eer.

Het grote voordeel is de open structuur van de bridge die met de Tado meegeleverd wordt. Deze zorgt ervoor dat IFTTT en DO recepten op verbluffende manieren gecombineerd kunnen worden. De Wife proof heating is een hele leuke, maar zou wel zo werken! Dit betekent ook dat onafhankelijke merken met elkaar communiceren. Zo kan Tado "praten" met Hue verlichting. Dan kun je aan de kleur van de verlichting zien welke temperatuur het is huis is. Zelf ga ik een test uitvoeren met motion detectoren. Het zou zo moeten zijn dat wanneer tado pas aanslaat wanneer er via een IFTTT recept beweging wordt doorgegeven. Dat lijkt mij de ultieme manier van besparen, tenzij je een ADHD-kat hebt die vanwege veiligheidsaspecten niet de deur uit mag.

Er zijn nog veel verbeteringen nodig. Dat weten ze bij Tado ook en zijn daarom ook heel open met hun afnemers. Het is duidelijk dat deze open communicatie z'n vruchten afwerpt.

Ik heb veel vertrouwen in het product en zie met grote verwachting uit naar uitbreiding van hun pakket en mogelijkheden.

Heb jij ook een Tado Smart Thermostat?