Corsair Force LS V2 60GB - Reviews

Specificaties 2,5" • MLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Corsair Force LS V2 60GB Review

marcieking 21 maart 2016, 597 views

Corsair Force LS V2 60GB

Ik had een kleine SSD nodig voor een HTPC, die ook een grote HDD had voor bulkopslag. Deze SSD voldoet daarvoor prima. Ik heb een aantal benchmarks gedraaid. De prestaties waren minder dan in de specificaties staat aangegeven, maar dat kan ook aan de controller liggen:

Pluspunten

• Verkrijgbaar voor een relatief lage prijs
  • Voldoende capaciteit voor een Windows-installatie, en een paar programma's
  • Veel sneller dan een HDD

Minpunten

• Prestaties fluctueren (zie benchmark)

Heb jij ook een Corsair Force LS V2 60GB?

staat de instelling op je moederbord wel in AHCI en niet in IDE. dit zijn namelijk zeer tegenvallende resultaten voor een SSD anno 2016...
Het ziet er eerder uit dat het moederbord maar Sata-II ondersteund ipv 3 :+
Dat zou kunnen, laptop is uit 2009. Hij staat wel op AHCI.
Bevalt deze SSD u nu nog steeds? Hoeveel uur draait de SSD per dag?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Hij doet het nog steeds, draait 24/7 in een server dus ik merk niet echt meer of hij het heel goed of iets minder doet.
Dankjewel voor je reactie!
Raad u hem aan voor in een PC?
Er word enkel W10 op gezet en office.

PC word gebruikt voor eens in de 2 dagen wat googelen en foto's en video's bekijken en emailen.

Met vriendelijke groet,
Thijs
60GB is over het algemeen wel krap, zeker als het je enige schijf zou zijn, maar het zou moeten kunnen.
Ik zou niet weten of deze schijf in het bijzonder de beste keuze is rond dit prijspunt...