Specificaties Laser printer (Zwart) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother HL-5470DW Review

Rimboeloper 21 maart 2016, laatste update op 21 maart 2016, 329 views

Brother HL-5470DW

Zware semi-professionele zwart/wit laserprinter die zuinig print en degelijk gebouwd is. Ideaal voor mensen die veel willen printen en prima functioneert in een netwerk.

Pluspunten

• Apples AirPrint
  • WiFi 802.11 b/g/n
  • Gigabit ethernetaansluiting
  • USB2 aansluiting
  • Grote invoerbak van 250 vel
  • Ondersteund volautomatisch dubbelzijdig printen
  • Zuinig in gebruik ondanks de ietwat hoge aanschafprijs

Minpunten

• Zwaar en log gebouwd
  • Geen kleurendisplay & touchscreen

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 5
Zwart/Wit laserprinter zonder poespas

Omdat ik in het verleden zeer goede ervaringen met het merk Brother heb, wilde ik bij de Mediamarkt in Arnhem twee laserprinters van dat merk kopen. Een voor mijzelf en eentje voor mijn moeder. Mijn oog was gevallen op het HL-5470DW model. Helaas hadden ze van dat model destijds slecht 1 exemplaar op voorraad waardoor ik besloten heb om naast de HL-5470DW-laserprinter ook het nagenoeg identieke maar de iets luxere HL-6180DW te kopen.

Beide laserprinters ondersteunen Apples AirPrint waardoor je vanaf je iPad en/of iPhone rechtstreeks kunt printen. Daarnaast beschikken beide printers over een USB2 aansluiting en hebben ze het snelle WIFI 802.11 b/g/n protocol aan boord! Als klap op de vuurpijl kun je beide printers ook nog via een gigabit ethernetkabel op een netwerk aan sluiten. Kortom de printers beschikken over de modernste aansluitmogelijkheden. Het belangrijkste is echter dat ze allebei heel zuinig met de inkt (eigenlijk poeder) omspringen. De drum gaat van beide maar liefst 30000 pagina's mee. De toner gaat ook vele duizenden afdrukken mee. De HL-5470DW werd geleverd met een toner die 3000 afdrukken en de HL-6180DW zelfs met een toner die 8000 afdrukken mee gaat! Daar staat tegenover dat ze wel weer heel erg duur in aanschaf zijn. Maar eenmaal aangeschaft, verdien je je geld snel weer terug omdat de prijs per afdruk veel lager ligt dan bij een inktjet. Het enigste noemenswaardige verschil tussen beide printers is de papierbak. De HL-5470DW heeft een bak waar 250 en de HL6180DW een bak waar 500 A4-papiervellen in kunnen. Daarnaast accepteert de HL-6180DW iets zwaardere toners. In de HL-5470DW past een toner van maximaal 8000 en in de HL-6180DW een toner van maximaal 12000 afdrukken.

Mijn moeder heeft de HL-5470DW en ik de HL-6180DW nu een aantal maanden in ons bezit. Beide printers bevallen ons zeer goed. Na een aantal weken kwamen wij er bij toeval achter dat ze ook nog in staat waren om dubbelzijdig te printen en dat je de printresolutie kunt verhogen naar maar liefst 2400x600 dpi! Dat betekent dat je ook foto's in een hoge kwaliteit kunt uitprinten aangezien de afdrukken loepzuiver zijn. Verder zijn de printers ook heel snel omdat ze beiden over een groot werkgeheugen beschikken. Hierdoor laden ze de pagina's snel in zodat je in een mum van tijd een heel document van vele pagina’s kunt uitprinten. Hoewel ze eigenlijk bedoelt zijn om te functioneren op grote kantoren raden wij beide printers ook van harte aan voor de particulier die veel print.

Heb jij ook een Brother HL-5470DW?