Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0, eSATA, FW400 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Home 500GB Zwart Review

Zibyte 15 juli 2009, laatste update op 15 juli 2009, 633 views

WD My Book Home 500GB Zwart

Pluspunten

• Compabiliteit
  • Snelheid
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Geen eSata kabel
  • Maar een trail van 30 dagen

Mobiliteit Score: 3
Noot vooraf; dit is mijn eerste review van een product op tweakers.

Western Digital My Book Home 500GB Zwart

Ik heb deze externe harde schijf aangeschaft omdat ik meer ruimte wilde voor mijn data, en toch maar een backup wilde maken van mijn pc.

Mijn oog viel op deze externe harde schijf door het geheugen capaciteit, tegen een goede prijs. Hij is natuurlijk een vrij dure externe harde schijf, maar dan heb je ook wat.

Featureset

USB 2.0 kabel
FireWire 400 kabel
Adapter

Software:
Backup software van Western Digital.
Google software:
Google Toolbar, Google Desktop, Picasa (Windows only)

Compatibility
Windows Vista/XP/2000
Mac OS X 10.4.11+ 10.5.2+

Zoals je hierboven kunt zien, zijn er een paar dingen die in het oog springen:

2x FireWire 400 aansluiting en maar 1 FireWire kabel
eSATA aansluiting, Maar geen eSATA kabel (!)
Google software Keuze in installatie
Backup software van WD Maar een trail van 30 dagen.

Prestaties
Behoorlijk snel, is bijna niet te horen, en vrij klein.

Ik heb met HD Tune wat testen doorlopen met de verschillende aansluitingen.
Een blocksize van 64KB.

USB 2.0

FireWire 400 met 1 aansluiting

eSata

Compatibiliteit
Zoals te zien met vrij veel Windows'en en Mac OS'en te gebruiken.
De handleiding is zeer eenvoudig, maar duidelijk, evenals de installatie software.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met dit mooie product. Zeer goede compabiliteit, prijs kwaliteit is niet hoog, en goed handzaam.

Heb jij ook een WD My Book Home 500GB Zwart?

Hej Zibyte. Leuk dat je mee-reviewt! Tip voor de volgende (of deze, je kunt 'm gewoon blijven uitbreiden): het mag toch allemaal wel wat breedsprakiger. Bijvoorbeeld: je zegt dat het apparaat bijna niet te horen is, maar in welke situatie is dat? Staat ie bovenop de kast of naast je op bureau? Dat maakt nogal uit.
Kijk eens of je met dergelijke dingen, zaken die je niet uit de specs haalt die op de doos staan, maar juist zaken die je past merkt als het ding in functie bij je thuis staat, je review kunt uitbreiden.

Succes en dank,
MigGroningen