Motorola Flip Shell Moto X Play - Navy Blue Review

JohnKarma 20 maart 2016, 169 views

Motorola Flip Shell Moto X Play - Navy Blue

In vergelijking met het officiele hoesje van de moto-G vind ik het hoesje glad, en ook te flexibel. Het hoesje is wel mooi dun. Makkelijk te monteren terwijl het stevig aan de telefoon vastzit. Een beter alternatief is er denk ik niet.

Pluspunten

• maakt telefoon maar 2,75 mm dikker (alleen aan de voorkant)
  • magneetsluiting
  • iets anders is niet beter denk ik

Minpunten

• In nederland sta je voorover gebukt qua prijs
  • Koop bij de duitse amazon in een combi-order en het scheelt je fors
  • voelt toch wat glad aan
  • zo'n stomme gleuf voor een pasje of visitekaartje is onzin
  • front cover materiaal is flexibeler als ik zou willen
  • weinig kleur te kiezen

Ik had altijd een moto G uit 2013 (toen was motorola nog echt van google), met bijbehorend officieel hoesje. Dat beviel erg goed. Met een nieuwe moto x play was de keuze voor een bijpassend hoesje snel gemaakt.

Toch zijn er wat minpunten.

In vergelijking met het officiele hoesje van de moto-G vind ik het hoesje te glad. De oude moto G naast de moto x samen op een vlak oppervlak leggen en kantelen, bevestigt dit steevast. Het scheelt wel een graad of 10! (+/- 1 graad, n=10). Jazeker heb ik er een meetinstrument ge-macgyverd. Trust me I'm an engineer. :Y). Het feit dat de moto x 23 gram zwaarder is als de moto g zou niet heel veel uit moeten maken. Het contactvlak van de moto x play is ook 20 mm groter. Wat mij betreft had men het noppenpatroon van het hoesje van de oude moto g moeten gebruiken in plaats van het gaaspatroon van het hoesje van de moto x play.
Ook is het deel dat voor het scherm zit is stukken flexibeler, terwijl het maar 0,25 mm dikker is. Hoewel dit op zich niet eens storend of nadelig hoeft te zijn valt het wel op.

Als ik op de levensduur van het officiele hoesje van de moto-G af moet gaan kan ik ook met dit hoesje weer 3 jaar vooruit voordat er iets van slijtage te zien is.

Verder vind ik dat de Nederlandse consument fors genaaid wordt met de prijzen. Hier staat hij in de pricewatch voor 44,99! terwijl ik bij amazon.de voor 24 euro klaar ben. Natuurlijk zijn er verzendkosten, maar in combi met een moto x turbo charger en een hardglas schermcover ben ik voor 70 euro klaar. Waar ik in nederland 90 euro+ verder ben.

Heb jij ook een Motorola Flip Shell Moto X Play - Navy Blue?