Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E66 Zwart Review

Caris 15 juli 2009, laatste update op 15 juli 2009, 1.027 views

Nokia E66 Zwart

Pluspunten

• Featureset
  • Stabiliteit
  • Degelijkheid
  • Dagelijks gebruik

Minpunten

• Toch wel de prijs een beetje (maar die is al een eind gezakt)
  • Ontvangst

Begin dit jaar begaf mijn Nokia E51 het en moest er een vervanger komen.
Vriend van me had de E65 en had die geruild voor de E66, wat een toestel zeg!
Alles zat er op en aan zelfs gps ingebouwd, ik was meteen verliefd.
Ben meteen naar Primafoon gereden en heb hem toen voor 400 euro gekocht, pijn geld maar je kreeg er wel een dijk van een toestel voor terug!

In the box
  • Nokia PC Suite op CD-Rom
  • Poetsdoekje
De telefoon zelf

Afmetingen: 107 x 49 x 13 mm
Hij is in het zwart afgewerkt met een chroomstripje omheen, dit vond ik zelf erg mooi.
Hij is niet de kleinste telefoon in zijn klasse, maar de grotere toetsen zijn ook handig voor mensen met dikkere vingers zoals ik.
Heb een tijdje met de N79 rondgelopen maar die liet zich minder handig bedienen.
De bediening van het Sybian S60 is verder bekend, als je er één vast hebt gehad kun je ze allemaal bedienen.

Key Features :9~ :
  • E-mail ondersteuning
  • 3,2 Megapixel camera met flitser
  • 110mb internal memory
Bereik/accuduur

Het bereik van dit toestel laat te wensen over, vaker heb ik last van minder goede ontvangst dan met mijn vorige E51. Vaker heeft me dit wel gestoord, maar maybe dat ik een maandagmorgenmodelletje heb.
Heb de software geflashed naar 300.21.012 (18-6-2009), heeft verder geen gevolgen.
De accuduur ben ik wel tevreden over, hij doet het met vrij intensief gebruik wel bijna 2 dagen.
Hoor wel eens dat mensen hun telefoon intensief 4 dagen kunnen gebruiken maar dat geloof ik niet.
Heb een abonnement van 600 belminuten en 1000 smsjes en zit voor het werk veel in het buitenland.

Bouwkwaliteit en Afwerking

Toestel zit netjes in elkaar, vrijwel vrij van rammeltjes en kraakjes bij toetsen.
Bij het usb-klepje begint de lak er af te bladderen dat vind ik een beetje slordig uitzien.
Wil ik dit verhelpen moet ik de hele middenbehuizing vervangen, wat denk ik dus ook gebeurd (maar dan vervalt mijn garantie).
Verder zijn er geen slijtagesporen zichtbaar aan het toestel zelf, ook de toetsen zien er nog prima uit.

Software

Goed, de Nokia E66 is uitgerust met het Symbian S60 3d Edition os. De bediening en de menu's zijn allemaal vrij logisch ingedeeld, je kan snel door menu's heen browsen door de navigatie knoppen te gebruiken waardoor je dus een "tab" naar links of rechts kan maken in plaats van een niveau in menu omhoog te gaan om vervolgens weer een niveau lager een andere instelling aan te passen.
Hetgeen wat ik wel mis bij de Symbian telefoons is het instellen van tijdelijke profielen, dit had mijn wijlen Nokia 9300i wel nog erop zitten. Maybe dat iemand hier nog een tip voor heeft??

Ook de beschikbaarheid van custom applicaties en toepassingen hoeft niet onder te doen voor welke andere smartphone dan ook. Natuurlijk komt de OVI store van Nokia geenszins in de buurt van de Apple store, toch zijn er applicaties beschikbaar die op beide platformen beschikbaar zijn. Er zijn vele sites met fanatieke nokia e-series gebruikers.

Prijs/Conclusie

Zelf vond ik 400 euro veel geld, maar als ik zie hoeveel plezier ik voor dat geld ik tot nu toe van mijn toestel heb gehad was het het dubbel en dik waard!
Heb nog nooit zo een fijn en stabiel toestel gehad als de Nokia E66 die ik nu heb.
Op de ontvangstissue na is het echt een toptoestel en zou er zo weer eentje kopen.

Mochten jullie nog vragen hebben kun je altijd een pm of een mailtje sturen. :)

Heb jij ook een Nokia E66 Zwart?