Specificaties 17,3" (1920x1080 IPS), 2,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG Review

93thomas 19 maart 2016, laatste update op 28 maart 2016, 878 views

Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG

Dit is een review van de Acer Aspire Nitro VN7-792G-51LG. Deze versie is uitgerust met 2 TB HDD en 128 SSD in combinatie met I5 6300 HQ en GTX 950M 4 GB.

Pluspunten

• Stevige/robuuste laptop
  • Snel opgestart door SSD
  • Goed in zwaardere applicaties/games

Minpunten

• touchpad werkt niet lekker

ik ben de afgelopen maand druk bezig geweest om een nieuwe laptop te vinden. Na lang zoeken bij ik uitgekomen bij de Nitro VN7-792G 51LG.

Ik zocht een 17 inch laptop die er netjes en zakelijk uitzag. Tegelijk ook sterk genoeg was om spelletjes te spelen en toetsenbord verlichting had.

Gezien er wat tussen modellen zijn heb ik hieronder de specs opgeschreven:

Processortype Intel Core i5
Aantal usb 3.0-poorten 3
Communicatie-protocol Ethernet|Wifi
GeÔntegreerde opties
Toetsenbord-productopties Touchpad, Toetsenbord-verlichting, Numeriek keypad
Laptop-productopties Numeriek Toetsenbord, Ingebouwde microfoon, Ingebouwde webcam
Productspecificaties
Batterijtype Lithium-ion
Batterijcapaciteit 3-cell
Model

Uiterlijke kenmerken
Afmetingen 29,6 x 42,3 x 2,5 cm (lxbxh)
Kleur Zwart
Product gewicht 3000 gram
Productinformatie
In de doos AC adapter, meegeleverde kabels: AC
Afmetingen inclusief verpakking 56,5 x 32,6 x 9,1 cm (lxbxh)
Service & garantie 2 jaar fabrieksgarantie
Serie Acer Aspire V Nitro
Merk Acer
Schermgrootte 17 en 18 inch
Toetsenbordindeling QWERTY

Heb het besteld bij Bol.com. Was netjes dezelfde dag in huis en toen mocht ik eindelijk me nieuwe laptop openen.

Het is 1 grote zwarte doos. Zit een laptop in met een adapter en stekker en verder niks bijzonders. Laptop zit wel netjes in een stofzak zodat er geen beschadigingen op komen.

Eerste keer opstarten duurde in totaal zo 15 min. Verder de install en inloggen met windows 10 gaat soepel en simpel.

Wat me meteen opviel was dat acer wel erg veel bloatware heeft geinstalleerd. Ondere andere 'rotzooi' van Amazon, Ebay, 5 third party apps en nog 5 programma's van Acer zelf. Ik vind het persoonlijk zeer irritant en heb meteen alles verwijderd.

Na de eerste keer opgestart te hebben werkt de laptop zeer soepel. Opstart tijd bedraagt ongeveer 5 a 7 seconden door de SSD. Van de SSD van 128 is maar 105 beschikbaar en van de 2 TB HDD is maar 1831 GB beschikbaar voor opslag.

Ik was bang voordat ik deze laptop had aangeschaft dat mogelijk het beeldscherm wiebelig zou zijn of mogelijk niet strak gemonteerd zou zijn. Ik kan gelukkig melden dat het scherm stijf aanvoelt en niet wiebelt zoals dat wel eens gebeurt met 17 inch schermen.

De twee beugels aan de zijkanten zijn de enige 2 scharnieren waardoor het beeldscherm vast zit. Desondands dit feit voelt het zeer robuust aan en van hoge kwaliteit.

De bovenkant van de laptop is netjes mat zwart afgewerkt. Hierdoor zie je geen vinderafdrukken terug en (ik vind) het zeer prettig aanvoelen.

Wat ik vaak terug ziet bij laptops is dat het toestenbord in het midden zit en vaak links/rechts boven een aparte aan/uit knop zit. Bij dit toetsenbord is dat ook zelf verwerkt in het toetsenbord en zit het aan de rechterbovenkant. Het geeft een mooi en strak geheel.

Verder ben ik lichtelijk verliefd op de rode toetsenbord verlichting. Ik werk vaak in de late uurtjes en vind het zeer prettig dat ik nu verlichte toesten heb. Het zal een smaak ding zijn maar iedergeval het is een mooie rode gloed die alle toesten netjes verlicht.

Het toestenbord zelf type zeer prettig. Ik heb zelf grote handen en desondanks dat kan ik uistekend hier op typen. Genoeg afstand tussen de toetsen. De toesten zelf hebben een afwerking van hoogwaardige rubber. Het voelt zeer prettig aan en alweer van de kwaliteit die ik had verwacht.

Het (enige) nadeel wat ik vind van deze laptop is de touchpad bediening. Afhoewel eerste instantie wel prettig aanvoelt is het soms wat klungelig. Het reageert niet altijd even soepel op je input en het fysiek klikken op de touchpad voelt ook goedkoop aan. Geeft verder een relatief luide klik en voelt niet lekker aan.

Het is een gemiste kans maar tegelijk werkt ik toch maar zelden met het touchpad. Dus voor mij persoonlijk is het geen ramp.

Verder iets wat me positief opvalt is dat je de laptop bijna niet hoort. Tijdens normaal browsen of lichte applicaties staat de ventilator vaak uit. Pas na 10 min fallout 4 spelen gaan de ventilatoren op volle toeren draaien en zelfs dan is het geluid maar minimaal te noemen.

Deze laptop heeft ook nog Dolby Digital Plus Home Theater. Het geluid van deze laptop is in principe goed. Het kan zeer luid als je wil maar als je zelf al muziek afspeelt op maximaal volume begint het ernstig te kraken en vervormen. Dat gezegt te hebben als je normaal volume afspeelt is dat al meer dan luid genoeg(ieder geval voor mij) en klinkt het nog goed ook.

Voor de volledigheid heb ik ook nog even benchmark gedraaid. Ik was zelf ook nieuwsierig wat de gtx950m 4gb zou doen in combi met de i5 6300hq.

de benchmark is: cinebench(3x gedraaid)
OpenGL: gemiddeld 51.50 FPS
CPU: 468 cb

Als mensen vragen of op/aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

met vriendelijke groet

Thomas

Heb jij ook een Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG?

Hoihoi Thomas,

Ik heb een vraagje; weet jij misschien of ik de keys van m'n toetsenbord af kan halen? Ik heb gisteren tijdens het gamen namelijk ginger ale over m'n laptop laten vallen, dus nu plakt het heel erg en kan ik niet echt meer de enter en right shift indrukken. Ik wilde dus even het oppervlak onder de keys schoonmaken, maar weet dus niet of ik die zomaar los kan maken..

Groetjes,
Stephanie
Hoi Stephanie,

Dat is ellende, heb er ervaring mee (laptop in tas, en een AA-drink, ging niet zo goed...!)
De toetsen kun je er makkelijk vanaf halen en er weer op klikken, dat is tot nu toe bij alle laptop die ik onderhanden heb gehad het geval geweest. Als je het daarmee kunt oplossen is dat heel mooi. Ik heb een nieuw inbouwtoesenbord + scherm moeten kopen.

Als je er niet uitkomt, kun je het beste je vraag stellen bij got (got.tweakers.net). Daar zijn veel kundige mensen die je kunnen helpen. Dit is een productreview, daar kijken heel wat minder mensen naar.

Succes ermee!

[Reactie gewijzigd door neboekadnezar op 12 december 2016 20:10]