Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VW-CN273T Review

anoukdonkers 18 maart 2016, laatste update op 21 maart 2016, 375 views

Asus ROG GL552VW-CN273T

Ik mag dan misschien geen gamer zijn, maar als contentmanager en mediastudent is dit ROG exemplaar een perfecte uitkomst. Een betere prijs-kwaliteit verhouding vind je nergens! Je betaalt voor een laptop met dezelfde specs al gauw 500,- meer. Uitstekend: hoge snelheid, geen bijgeluiden, wordt niet warm en geschikt voor designprogramma's.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitsverhouding
  • Snelheid met i7 processor
  • Design
  • Geluid
  • Kwaliteit
  • Snel internet met wireless N

Minpunten

• Kunststof bouwkwaliteit
  • Game look

Snelheid: Uitstekend
Aangezien deze laptop voorzien is van een i7 processor en SSD schijf is de opstarttijd snel. Binnen twintig seconden is zowel de laptop als het programma waarin je wil gaan werken opgestart: bijvoorbeeld Photoshop of een browser als Google Chrome. Daarnaast blijft de laptop snel presteren wanneer ik in diverse grafische programma's werk. De grafische prestaties zijn zeer snel.

Beeldkwaliteit: Uitstekend
Ik ben ontzettend tevreden over de beeldkwaliteit van het HD / 1080p beeldscherm. Niet alleen kleuren en details komen goed uit, maar ook is het beeld vanuit alle hoeken goed zichtbaar en toont het matte scherm geen reflecties.

Warme en geluidsproductie: Goed
De laptop is vrij stil en maakt geen gekke bijgeluiden. Warm wordt de laptop ook niet, zelfs niet wanneer ik grafisch veel vraag tijdens het gebruik van diverse design programma's.

Prijs-kwaliteit: Uitstekend
Het meest enthousiast ben ik over de prijs-kwaliteit verhouding. Naar mijn mening krijg je nergens anders zoveel kwaliteit voor zo'n lage prijs. De specs liegen er niet om ;)

Uiterlijk: Goed
Als je het mij vraagt ziet de laptop er strak uit. De rode details en het verlichte toetsenbord vind ik wel stoer! Echter hadden de details zoals de geaccentueerde WASD knoppen en republic of gamers logo's niet gehoeven, maar goed: wat wil je als je een game-laptop aanschaft.

Bouwkwaliteit: Voldoende
Voor mij is de bouwkwaliteit van deze laptop goed. In principe heb ik er dan ook niets op aan te merken, maar wanneer de laptop uitgevoerd zou zijn in metalen chassis (zoals ook leverbaar) verwacht ik iets meer robuustheid en degelijkheid. Wanneer je de laptop aanschaft om te gamen, verwacht ik dat de metalen chassis een betere keuze is.

Mouse-pad: Uitstekend
Wat ik ook nog even wil aanhalen is het mouse-pad. Voor het designen gebruik ik de mouse-pad vrijwel niet, en dit zal voor gamers ook gelden, maar voor alledaags gebruik vind ik de mouse-pad ideaal. Geen gedoe met een muis of tekenpad. De mouse-pad werkt uitstekend. Inzoomen, scrollen, alle handelingen werken vrijwel hetzelfde als je op een smartphone of tablet. Ideaal!

Accu: Goed
De accu gaat gemiddeld zo'n 4 uur mee. Prima als je het mij vraagt :)

Geluid: Goed
Qua geluid heeft deze laptop geen bijzondere specificaties. Hier is niets op aan te merken, het geluid klinkt namelijk prima.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VW-CN273T?