Specificaties 1,52" display, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung E1120 Zilver Review

Cro-Cop 15 juli 2009, laatste update op 3 maart 2011, 1.638 views

Samsung E1120 Zilver

Pluspunten

• Degelijk toestel
  • Batterij gaat heel lang mee
  • Kan tegen een stootje

Minpunten

• Weinig functies
  • SIM-lock

Ik heb dit toestel maar enkele weken gebruikt omdat mijn Nokia N95 echt aan vervanging toe was en ik op de Nokia N97 zat te wachten.

Algemeen
Op het eerste gezicht ziet het toestel er leuk uit. Als je het in je handen pakt voelt het gewoon netjes en solide aan, je hebt niet het gevoel alsof je een koelkast met je mee draagt. De toetsen voelen fijn aan. Het opstarten van het toestel gaat echt zeer snel, binnen no-time is alles geladen. Maar dat is ook geen wonder aangezien het maar een beperkt aantal functies heeft.

Er zat op het toestel een T-Mobile SIM-lock op toen ik het kocht, ik heb het daarna bij de lokale telefoonboer SIM-lock vrij gemaakt voor een tientje. Het toestel kan prima tegen een stoot. Om dat te testen heb ik het toestel van aantal meters hoog naar beneden gegooid, ik ging er niet vanuit dat die het zou overleven, maar mijn vermoedde bleek niet waar te zijn, het toestel had de val zonder moeite overleefd.

Wat wel nogal irritant over kan komen is dat je elke keer dat als je een ander SIM kaart in het toestel plaatst je opnieuw de datum en tijd in moet stellen.

Functionlaiteit
Het toestel is echt puur bedoeld voor bellen en SMS’en, maar daar is de prijs ook naar, ik had het voor twee tientje gekocht. De belkwaliteit ervan is gewoon meer dan goed te noemen, je hebt geen last van haperingen tijdens het gesprek. Het SMS’en gaat prima, maar een push SMS kun je wel ontvangen maar het openen en downloaden gaat dus niet want er zit ook geen wap op.

In het hoofdmenu staat dat er een agenda aanwezig is, maar dat is een beetje misleidend, want het is niets anders dan een simpele kalender, je kunt er geen afspraken etc. in plannen. Er zit één Sudoku-spelletje op, dus (heelaas) geen tetris en/of snake als extratje.

Batterij
De batterij is prima, past perfect in het toestel en kan ook echt zeer lang mee. Om de batterijduur te testen heb ik de batterij helemaal opgeladen en daarna heb ik er bijna elke dag ongeveer 2 a 3 keer mee gebeld en ca. 5 SMS’jes verstuurd. Met dit 'normaal' gebruik ging het toestel bijna twee weken mee zonder dat ik het hoefde op te laden.

Het is een prima toestel en is zijn geld ook meer dan waard als je het puur houdt bij de basisfunctionaliteiten waarvoor een mobiele telefoon ooit voor bedoeld is, namelijk bellen en SMS’en

Heb jij ook een Samsung E1120 Zilver?

Dit toestel heb ook een aantal weken gebruikt. Echt een top ding voor die 2 tientjes wat ik betaald heb. De batterij gaat makkelijk 5+ dagen mee, ik heb hem langer dan een week aangehad. Heb m nu als backup telefoon liggen.
Bedankt voor je review. Ik wilde deze net gaan kopen bij de Kijkshop (aanbieding 29,99) en zoek ook niet meer functies dan bellen, gebeld worden en sms'en :)
Opzich geen verkeerde review maar ik vind je totale score wat laag. Ik denk dat de telefoon voor zijn soort wel 4 of zelfs 5 sterren verdiend. IMHO.