Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MSI Interceptor DS200 Gaming Mouse Review

Consigliere 15 maart 2016, 907 views

MSI Interceptor DS200 Gaming Mouse

De MSI Interceptor DS200 Gaming mouse. Een mooie goed gevormde muis. Met een gave grill en LED backlight maken deze muis een mooi accessoires voor bij de pc. Met zijn gevlochten kabel en pulserende draak wordt het geheel afgemaakt. Met de bijgeleverde software kun je de muis eigen maken!

Pluspunten

• 180cm gevlochten kabel
  • Goudafgewerkte connector
  • RBG Backlight
  • Gewichtjes voor betere preciesie

Minpunten

• Geen nederlandse beschrijving
  • Foutieve info op de doos
  • Geen nederlandse Software

De MSI Interceptor DS200 Gaming Mouse

Inleiding:
Een van de nieuwe muizen van MSI op gebied van Gaming. Met zijn 9 knoppen waarvan er 4 aan de zijkant bevinden is dit weer een erg mooi en gave muis van MSI. De muis bevat over een aantal mooie features zoals een profile button aan de onderkant van de muis een ultra weight system voor de extra balans en controle in de muis. Een pro gaming laser sensor. Wat wel meteen opvalt is dat de Dpi van deze muis een stuk hoger ligt als de “concurrent” de Sentinel III. De muis is voorzien van een gevlochten kabel en antislip coating.

Wat we als gebruiker altijd erg mooi vinden is de buitenkant van de doos. De graphics en de teksten die ons helemaal enthousiast maken om het product te openen en mee te gaan spelen/werken.

Zo ook deze MSI Interceptor DS200 Gaming Mouse. De gave vorm van de verpakking nodigt al uit om de muis eruit te trekken. Maar voordat we dat gaan doen bekijken we de vorm van de doos. De meeste muizen komen in een standaard rechthoekige doos met een afbeelding van de muis. De Interceptor komt echter met een andere vorm. We vinden de rechthoekige vorm terug in de onderkant maar de bovenkant steekt in het midden een stuk uit. De voorkant voorzien van een grote uitsparing in de vorm van een gepantserd schild (Soort MSI-logo maar dan vele malen Agressiever) laat ons de DS 200 zien. Die er ook allesbehalve lief uit ziet… zou bijna zeggen dat die draak leeft op die muis…
Specificatie van de fabrikant:

De Specs van de fabrikant laten zowel op de doos als op de website volgens mij een foutje zien.
Namelijk de 16400 dpi-instelling… Voorop de doos staat toch echt 8200 dpi en de software geeft dan weer wel de mogelijkheid om 16400 te halen?! Hier toch iets wat onduidelijkheid.
Uitpakken en bekijken:
Bij het uitpakken van de muis zien we de volgende dingen.
- De DS200 Interceptor. Met een gevlochten kabellengte van 180cm met goud afgewerkte connector
- Het boekje van de DS200
- De Installatie cd
- 2 rubberen dingen waar ik later achter kwam dat dit de voetjes van de muis zijn. Mochten de voor gemonteerde helemaal versleten zijn kun je ze vervangen door de extra bijgeleverde
- Mooie disc met gave MSI-dragon Logo
In de disc vinden we 8 gewichtjes elk met een gewicht van 2,4 gram.

Deze zijn te gebruiken om je game ervaring nog verder uit te breiden. Persoonlijk gezien vind ik het een noodzaak de gewichtjes i.p.v. om je gaming ervaring te vergroten. Dit komt omdat ik best grote handen heb en deze muis (net zoals de Sentinel III van CM) erg licht/ goedkoop/ stuurloos aanvoelt. Vooral op de hogere dpi-standen.
Bij het uitpakken vonden we het welbekende boekje. Die je bij elk product weer aan de kant legt en vergeet te lezen ;)
Deze keer misschien wel handig om de beknopte uitleg over de software te lezen en hoe je de gewichtjes in de muis krijgt.
Helaas is de gebruiksaanwijzing niet in het Nederlands te vinden in het boekje. Maar denk dat de meeste er wel uit komen met de plaatjes.

Ook de software die je kunt downloaden of installeren is in het Engels Chinees of Japans.
Met een beetje logisch kijken is het te snappen en brengt het verder geen problemen met zich mee. Vind dit persoonlijk wel jammer dat het niet in het Nederlands kan.
Wat het dan weer goed maakt is de lange kabel van 180cm. Zeker een pluspunt zodat je altijd genoeg hebt. Waardoor het niet uit maakt of je pc naast je of in de kast staat.

De meegeleverde nieuwe pads voor onder de muis vind ik in vergelijking met de huidige wat fragile. Bij het stoten van mijn nagel ertegen kwam er al een soort barst/snee in. Terwijl dit op de muis zelf niet het geval was.
Na het uitpakken en aansluiten van de muis valt meteen op dat er goed veel licht vanaf komt. Dit is trouwens in te stellen in de meegeleverde software.

Ook is er aan de voorkant een soort Boze grill te vinden die de looks van de muis erg helpen om badass te zijn!
De draak en het muiswiel lichten mooi op net zoals de knoppen voor de dpi/instelling en een lichte gloed op de 4 zijknoppen.
De muis voelt wat ruw aan maar dit komt door het antislip materiaal. Wat overigens totaal niet storend is en best prettig aanvoelt. Doordat de DS200 Interceptor een echte klauwgripmuis is komt dit opzich wel van pas.
Meegeleverde Software:
Bij het opstarten van de software zien we meteen weer het strakke menu en de afwerking die we bij de verpakking ook tegen kwamen. Je ziet boven aan meteen de optie voor welke talen. Jammer genoeg erg beperkt.

Verder komen we de volgende functies tegen:
De hoofdbalk met daarin de MAIN/ DPI/ LIGHT en INFO
Waaronder we de muis zien met alle knoppen. Deze zijn allemaal in te stellen naar de gewenste functie. Je kunt de linker en rechter omdraaien om zo een linkshandige muis te creŽren… Hiermee werkt het wel. Alleen voelt totaal niet aan. De muis is puur rechts. Verder zien we de acceleratie/ point speed/ scroll speed en double click speed. Verder vinden we de Polling rating die in te stellen is op 4 voor ingestelde frequenties.
De DS200 Interceptor kan 5 profielen aan die makkelijk te selecteren zijn.

Onder de dpi-knop vinden we 10 schuiven die opgedeeld zijn in 2x 5 schuifjes. Waar je makkelijk de dpi in kan stellen. Ook hier vinden we bij DPI5 de 16.4k dpi-functie.

Onder het kopje light spreekt eigenlijk alles wel voor zich. De brightness (hoe fel is de kleur) en Breathing speed. (Adem snelheid) want een draak moet ademen. Of hij nou verscholen zit in een muis of rondvliegt op je moederbord of videokaart.
MSI heeft voor de DS200 een regenboog aan kleurtjes in de muis gestopt en sommige van deze kleurtjes gekoppeld aan een profiel. Dit is natuurlijk aan te passen naar je eigen smaak. Echter kan ik niet vinden hoe ik het scroll wiel mee kan laten kleuren als ik een ander profiel kies.

Breathing effect:

Onder de Info tab vinden we wat algemene info over het softwareprogramma waar de muis mee werkt.
Mochten mensen i.p.v. het cd’tje de software willen downloaden kun je daarvoor hier terecht:
Conclusie:
De MSI Interceptor DS200 Gaming mouse. Een mooie goed gevormde muis. Met een gave grill en LED backlight maken deze muis een mooi accessoires voor bij de pc. Met zijn gevlochten kabel en pulserende draak wordt het geheel afgemaakt. Ondanks de wat wazige omschrijving van de dpi en de weinige keuze aan taal voor de software en handleiding blijft deze muis erg gaaf om mee te werken. MV de bijgeleverde software kun je de muis naar je eigen handzetten!
De meegeleverde gewichten maken het geheel af zodat de muis ook echt doet wat je wilt en niet meer goedkoop/stuurloos aanvoelt.

Heb jij ook een MSI Interceptor DS200 Gaming Mouse?

Leuke Review.

Denk dat ik dit draakje ook maar ga bestellen nu mijn oude muis is overleden.
Deze of de 300 serie zijn hele mooie muizen en liggen erg lekker in de hand vind ik.
Ik heb nog een Sentinel advance II, en zoek een liefst nog wat grotere opvolger hiervan, is dit wat?
Dit is een prima muis. Wat klein voor de mensen met grote handen. Hij is wel breed. De sentinel iii van cm is wel een goede muis voor grotehanden