Specificaties 13,3" (1280x800), 120GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung X360 AA03 Review

Afwezig 14 juli 2009, laatste update op 14 juli 2009, 1.103 views

Samsung X360 AA03

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Koel
  • Licht
  • Lange accuduur (6 uur internet/office met gemak)
  • Scherp beeld
  • Stevige bouw

Minpunten

• Erg gevoelige muisknoppen
  • Glimmende behuizing lijkt snel vies

Enkele jaren terug heb ik een Acer laptop gekocht voor destijds ongeveer 1300 euro. Had een goede featureset, eigenlijk een beetje alles er op en eraan, maar al snel kwam ik er achter dat het een gruwlijke laptop was. De hitteproductie en geluidsproductie (van de koeling) waren te krankzinnig voor woorden, de bouw van de behuizing was bijzonder matig, enorm zwaar. Uiteindelijk had ik het allemaal kunnen weten maar ik heb dus jaren met een laptop gezeten waar ik niet tevreden mee was.

Dit keer moest het allemaal precies andersom. Geen features, wel lichtgewicht, zuinig en vooral stil en koel. Er zijn niet al te veel laptops op de markt met ULV processoren, en dat was toch echt iets waar ik naar op zoek was. In een prijs-kwaliteit verhouden kwam deze samsung er voor mij (op basis van specificaties) er het beste uit. Dat in combinatie met dat ik hoe dan ook geen apple wilde hebben (niet bereid om te leren gaan met een ander OS als windows) en ik in het verleden al bijzonder goede ervaringen heb gehad met producten van samsung hebben mij doen besluiten deze laptop te kopen.

De indruk die ik van deze laptop heb is bijzonder goed. Ik gebruik hem nu enkele maanden en het is alles wat ik er van verwacht had. Uitermate licht en draagbaar, mooi vorm gegeven, stevige kwaliteit van de behuizing, prima beeld, en vooral stil en koel. Hij is dan ook perfect bruikbaar voor op de schoot. Je voelt hem wel iets warm worden, maar onder normaal gebruik zal hij niet warmer worden als lichaamstemperatuur en dat is dus erg prettig. Alle poorten zitten ook op handig plekken, iets waar het bij laptops nog wel eens aan scheelt. Toetsenbord ervaar ik als erg prettig. De enige minpuntjes die ik kan bedenken zijn dat de glanzende behuizing erg snel vlekt van vette vingers en dus heel snel een 'vieze' indruk geeft. Het is wel goed schoon te maken met 1 veeg van een doekje. Verder wil ik mijn vinger nog wel eens laten rusten op een muisknop zonder hem echt in te drukken, maar de knop is zo gevoelig dat de functie van die knop dan meteen aan schiet.

Als je een laptop die; licht is, een lange accuduur heeft, stil en koel is, en vooral geen waarde hecht aan grafische prestaties in games en andere grafische toepassingen die prestaties van de grafische chip vragen dan is deze laptop geweldig. Koop hem vooral niet wanneer je die prestaties wel wilt, daar is de laptop gewoon niet voor gemaakt. Het is een laptop die gemaakt is voor langdurig mobiel gebruik van betrekkelijk eenvoudige toepassingen.

Wees bewust van het feit dat er ge´ntegreerde intel graphics op zitten die niet geweldig presteerd en dat er geen DVD drive in zit. Voor mij geen nadelen maar misschien voor andere mensen een reden hem niet te kopen.

Met een laptop als deze is er eigenlijk geen enkele reden om voor een macbook te gaan.

Heb jij ook een Samsung X360 AA03?

Foto's! Specs! Meer tekst! :)