Specificaties 960GB 2.5" (SATA-600) @ 550/530MB/s - Bekijk alle specificaties

OCZ Trion 100 960GB Review

Kristianto 14 maart 2016, laatste update op 31 maart 2017, 516 views

OCZ Trion 100 960GB

Gebruikt icm Medion Erazer P7643 Deze SSD is redelijk snel en prijs per GB is prima. Lezen: 535MB/s Schrijven: 425MB/s maar dit houd die maar een paar minuten vol. 7 Maanden in gebruik en de drive toont kuren. Soms is de drive een minuut lang onbereikbaar. (45% gevuld)

Pluspunten

• Veel sneller dan standaard HDD of SSHD
  • Prijs per GB
  • Leest snel
  • Goede support. Na kuren werd de schijf kosteloos omgeruild

Minpunten

• Snelheid is niet altijd consistent
  • Software kan beter. (Samsung en Crucial doen het beter)
  • Schrijven van grote bestanden kakt na paar minuten in
  • Iets trager na installeren Intel Drivers / RST

Heb jij ook een OCZ Trion 100 960GB?

ZIjn ze missende kabel en de gebrekige software de enige reden dat je het maar 3 sterren geeft?
Ik wilde de score nog veranderen als de betrouwbaarheid meezit. OCZ heeft niet zo`n bijzondere goede reputatie betreft SSD`s. Maar na de overname door Toshiba wilde ik het toch weer proberen.

Wat ik wel jammer vind is dat de SSD bij mij niet meer wakker wil worden na een tijdje idle. Windows freezed dan gewoon.
Ik weet niet of ik de enige ben.

Voorlopige fix is de SSD nooit te laten nooit te laten"slapen", dan werkt deze opzich verder wel prima.