Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 34UC87C-B Zwart Review

WelTalle 14 maart 2016, laatste update op 14 maart 2016, 270 views

LG 34UC87C-B Zwart

Ik heb deze monitor nu drie maanden en ben er nog steeds zeer tevreden mee. De beeldkwaliteit is prima. Ik gebruik de monitor voornamelijk voor software ontwikkeling en dan is het grote oppervlak een verademing. Het naast elkaar zetten van een IDE, browser en emulator kan zonder problemen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is prima
  • Kleur en lichtopbrengst is prima
  • Genoeg opties in het menu
  • Beeldoppervlak voelt heel ruim

Minpunten

• Start wat traag op
  • Joystick (voor menu) voelt wat losjes aan
  • Echt twee (HDMI/DVI) aansluitingen nodig

Mijn ervaring na 3 maanden gebruik

Managementsamenvatting
Ik heb deze monitor nu drie maanden en ben er nog steeds zeer tevreden mee. De beeldkwaliteit is prima, evenals de kijkhoek, kleuren en lichtopbrengst.
Aansturing
In eerste instantie had ik deze monitor met slechts een HDMI kabel aangesloten en toen leek er van alles mis te gaan. Mogelijk was dit door de lage refresh-rate in combinatie met een geforceerde VSync (één HDMI kabel op volle resolutie kan slechts tot 30hz).

Daarna twee nieuwe HDMI kabels besteld en hiermee leek, wat de monitor betreft, alles prima te werken.

Helaas lijkt KDE (desktop omgeving voor Linux) wat meer moeite mee te hebben en ziet de monitor nog steeds als twee losse schermen. Hierdoor staan er twee losse taakbalken onder in beeld. Ook snappen vensters in het midden aan de niet bestaande schermranden.

Ik hoop dat de drivers hier binnenkort iets aan kunnen verbeteren (of tips hoe dit op te lossen zijn welkom!)

Ook heeft mijn wat verouderde videokaart nog moeite om de volledige resolutie aan te sturen bij de wat nieuwere games. Daar dien je dus wel rekening mee te houden als je deze monitor aanschaft.
Gebruik
Ik gebruik de monitor voornamelijk voor software ontwikkeling en dan is het beeldoppervlak dat je tot je beschikking hebt een verademing. Het naast elkaar zetten van een IDE, browser en emulator kan zonder problemen

Ook doordat het echt één groot oppervlak is in tegenstelling tot twee losse schermen is het verdelen van vensters veel soepeler en voelt het natuurlijker. Deels omdat je niet de schermranden in je beeld hebt zitten zoals bij twee of drie losse monitoren.

En natuurlijk is multitasken ook prima te doen door links je film en rechts je tweakers.net open te zetten.

Als je nog iets specifieks wilt weten laat dan een vraag in de reacties achter

Heb jij ook een LG 34UC87C-B Zwart?