Specificaties 5.1-set met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon BDS 880 Review

djwice 13 maart 2016, laatste update op 28 maart 2016, 964 views

Harman Kardon BDS 880

Een complete 5.1 set, via ING rentepuntenwinkel gekocht

Pluspunten

• Compleet
  • 5Ghz wifi
  • Ondersteuning DNLA

Minpunten

• Geen ondersteuning voor NPO Gemist
  • YouTube App start langzaam
  • Subwoofer laat het vaak afweten

Wat zit er in de doos?

BDS 580
HKTS 65
4 SAT-TS60 satellietluidsprekers voor de kanalen links-/rechtsvoor en surround links/rechts
1 CEN-TS60 middenkanaalluidspreker
1 HKTS 220SUB draadloze subwoofer met eigen voeding
1 draadloze zender voor de subwoofer
1 voedingseenheid voor de zender van de subwoofer
1 netvoedingskabel voor de zender van de subwoofer

Rentepunten

Los kost het systeem:
¤899,- voor de speakers ( waarvan ¤299,- voor de sub).
¤867,- voor de versterker.
Setprijs op Tweakers: ¤1.199,-

Via ING is hij na het verschijnen van deze review niet meer te verkrijgen. Wel de BSD 885S. Dat is dezelfde set, de versterker heet nu alleen BDS 580S maar is technisch identiek.

Praktijk

In de praktijk merk je dat de woofer het vaak niet doet, soms via buetooth kickt hij ineens in en dan is het geluid subliem.
Maar vaak laat hij het afweten, waardoor je in gebruik van original modus naar 5-kanaals modus switcht.
En zo wordt het eigenlijk een stereo systeem met dubbele speakers per kanaal en een center onder de TV die beide kanalen afspeelde en zo het stereo effect verminderd.

Ander puntje is dat hij vaak niet echt uit wil, waarom is dan niet duidelijk. En snel source wissellen laat hem vastlopen.

Als je als gebruiker hiermee om leert gaan en je plugt er een chromecast in, kun je alle content afspelen, wat de chromecast niet kent, kent Harman wel native. Geen film die ik niet afgespeeld kreeg.

Zorg dat je wat extra kabel koopt, want als je ze netjes wilt wegwerken is 6 meter wat krap.

Verwacht geen software updates voor bugs die je meld, zowel in de app en de versterker heb ik het nog niet meegemaakt.

-- update: in maart 2016 stond er een update klaar, dus die heb ik geļnstalleerd. Update ging soepel over wifi, helaas heb ik nergens kunnen vinden wat er nu verbeterd is...

Heb jij ook een Harman Kardon BDS 880?

Ondertussen minder buggy en beter tevreden?

Kleine aanvulling: de bds885 heeft een nieuwere versterker qua HDMI support maar daarentegen qua type speakers (modelnummer)een stapje terug gegaan
Helaas niet minder buggie en de nieuwste encoders worden niet ondersteunt.

Nieuw voorbeeld: CD (origineel) met aansluitende tracks, start elke track niet op de eerste noten. Terwijl mijn auto, gekoop setje van de kids of andere luxe systemen dezelfde CD foutloos afspeeld.

Ik overweeg een mooier klinkend systeem te kopen. En zou adviseren video decoder te scheiden van versterker. Zodat je zelf controle hebt over decoders en ondersteunde sites/apps.

Mocht je hem toch willen kopen, en je hebt een ING rekening, kijk even in de rentepuntenwinkel.

[Reactie gewijzigd door djwice op 3 januari 2017 21:27]

Dank voor reactie, was er (bugs) al bang voor.

Heb eens een vraag bij Harman gesteld over verschil in de bds880 en 885, nooit een reactie gehad.....

Ken de Rentepunten en zou ook reden zijn voor een Bds te gaan maar heb mede dankzij dit forum en vrijwel geen reviews zwaar mijn twijfels
Wellicht gaan luisteren naar Kef R500 (prijs is per stuk), als het in je budget past. Zorg dat de bass goed is aangesloten. Van klassiek tot dance, hardcore tot rock, je weet niet wat je mee maakt. En wellicht is 5.1 dan minder interessant.

[Reactie gewijzigd door djwice op 9 januari 2017 21:57]