Asus Eee PC 1000HD Review
Voornamelijk om op vakantie foto's te kunnen back-uppen wilde ik een laptop hebben. Een image-tank is leuk; maar behoorlijk kostbaar voor wat ie vooral NIET kan (naar mijn mening).
De voordelen van een UMPC zijn voor mij: internetten onderweg; licht in gewicht; gaat zuinig om met batterij. Al met al een prima ding voor onderweg.
ALDI had een aanbedieding van een MEDION UMPC; maar die was uiteraard binnen no-time uitverkocht. Toen ik de ASUS EEE 1000HD zag liggen was de koop snel gesloten.
Windows XP Home staat zo goed als klaar bij de eerste keer opstarten. Helaas komt er ook de nodige andere zooi mee; ik denk dat altijd maar dat dat de prijs van dit soort speeltjes drukt. De "rommel" is er snel vanaf gegaan.
Het beestje is verbazingwekkend...
Pluspunten
Klein Licht Kan lang vooruit met batterij
Minpunten
Voorgeinstalleerde zooi
Eindoordeel
De voordelen van een UMPC zijn voor mij: internetten onderweg; licht in gewicht; gaat zuinig om met batterij. Al met al een prima ding voor onderweg.
ALDI had een aanbedieding van een MEDION UMPC; maar die was uiteraard binnen no-time uitverkocht. Toen ik de ASUS EEE 1000HD zag liggen was de koop snel gesloten.
Windows XP Home staat zo goed als klaar bij de eerste keer opstarten. Helaas komt er ook de nodige andere zooi mee; ik denk dat altijd maar dat dat de prijs van dit soort speeltjes drukt. De "rommel" is er snel vanaf gegaan.
Het beestje is verbazingwekkend snel, zelfs als hij z'n werk op alleen de batterij moet doen. Om de snelheid en het geheugen gebruik te optimaliseren gebruik ik (altijd) de "Windows Classic"-look.
De batterij gaat lekker lang mee; 5 uur is geen probleem (zonder gekke dingen te doen natuurlijk). Een filmpje kijken trekt ie prima; CPU trekt zo'n 20% bij het kijken van een xvid met een resolutie van 640x272.
Erg veel ervaring heb ik er nog niet mee; hij's net een paar dagen in huis. Na de komende vakantie zal ik 't hier een beetje updaten!
Reacties (2)
de asus is inderdaar precies zoals je beschreven hebt. zelfs is het mij gelukt om het ram geheugen te verhogen.
ben alleen nog benieuwd welke meuksoftware ik wel of niet kan verwijderen. en het lijkt erop dat al die updates van microsoft/windows de pc er niet sneller opmaken. vraag me af wat het nut van al die updates is. dus van windows 7 zie ik voorlopig maar af.
thnx voor je reactie
gr
patrick
dank en gr patrick
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/199205/crop62c46330e4cc2_cropped.jpg?f=community)