Zalman CNPS9500 LED Review

GreenGolf3 16 september 2005, 1.728 views

Zalman CNPS9500 LED

Pluspunten

• stil, goede koelprestaties, eenvoudige montage

Minpunten

• geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De montage van de koeler op een socket 478 en een socket 939 is erg makkelijk. De montage op de socket 478 was iets lastiger, omdat je de beugels die door de socket lopen even op moet tillen. Maar voor de rest heel makkelijk te monteren.

De geluidsproduktie op 2400RPM is goed te doen. Als je de snelheid middels de fanmate terug draait word hij helemaal stil.

De koelprestaties zijn buitegewoon goed te noemen. Mijn P4 3Ghz, non overclocked werd met de 7700Cu 51 graden, met de 9500LED nog maar max 40 graden.

Ook de AMD64 word nu nog maar 30 graden. De temp met de 7700Cu weet ik even niet meer.

Aan de koeler valt weinig te modden. De LED fan die erin zit is niet eenvoudig / helemaal niet te vervangen door een andere fan.

Al met al ben ik erg tevreden met de cooler die een perfecte opvolger is voor de Zalman 7700Cu

UPDATE: Ik heb de fanmate geplaatst en de snelheid van de fan terug gebracht naar een aangename 1800rpm. Mijn cpu word er niet warmer of kouder van. Maar ik hoor de zalman niet meer!

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 LED?

Hoeveel mm komt de koeler boven je moederbord (P4P800-E Deluxe) uit?
Hoeveel tussen mobo en wat? Bedoel je tussen het mobo en de onderkant van de koelribben?

Ik heb een zee van ruimte om de koeler heen en hij komt nog eens niet in de buurt van andere componenten.
Tussen de bovenkant van het moederbord en de bovenkant van de koeler. Mijn voeding zit nogal dicht op mijn moederbord (1,2cm) ;(
Heb je het zelfde mobo?anders kan het zijn dat je socket verder naar beneden zit dan heb je meer speling aan de bovenkant.
ik heb al een hoop goeds gehoord/gelezen over deze fan, dus ik denk dat ik binnenkort mn boxed AMD cooler (die echt te veel herrie maakt) ga vervangen.

bedankt voor de review
Hey man, ben het helemaal eens met je :P

de temp van de athlon ervoor was 34 graden

ik vind het een leuke cooler voor een redelijke prijs , ik heb geen spijt van mijn aankoop :*)

(wel leuk om mijn eigen mobo + cooler te zien op tweakers ;) )