Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,4" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X Force 32GB Zwart Review

WgsemNewbie 10 maart 2016, 713 views

Motorola Moto X Force 32GB Zwart

Niet goedkoop, geen duurkoop

Pluspunten

• Hufter proof
  • Camera boven verwachting
  • Afwerking boven verwachting
  • Geen vingerafdrukscan

Minpunten

• Formaat wennen (slechts tijdelijk)
  • Helaas niet via MotoMaker

Tja, toen ik zag dat dit toestel op de markt kwam was ik verkocht.
M'n vorige drie toestellen zijn kapot gevallen dus de omschrijving 'onbreekbaar' klonk mij als muziek in de oren. Al heb ik zo ook eens een z3 compact in het water laten vallen ('Absoluut waterdicht') en bleek die toch niet waterdicht te zijn. Gepaste terughoudendheid, mede door het formaat.
Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en was mijn partner dringend toe aan een nieuw toestel dus heb ik mijn z5 compact aan haar geschonken en ik (long-term preventief) dit toestel gekocht. Wat een verademing! Serieus!

Zoals ik al schreef was het formaat wel een issue voor mij. Ik ben nooit fan geweest van de grotere toestellen, 5" was meer dan voldoende voor mij. Toch went het snel, al overstrek ik mijn duim wel regelmatig als ik (uit principe) met één hand reageer op een bericht. Past verder prima in mijn broekzak en het valt uiteindelijk allemaal wel mee.

De kwaliteit van de camera is goed. Omdat ik hiervoor een Sony had lag de lat hoog. Het kan niet tippen aan de (23mp) camera van de z5c maar de foto's zijn mooi en snel genomen. Een flitser voor de front camera is leuk maar meer iets voor de selfie-fan dan voor mij.

De batterij is zoals ik verwacht had. Als ik op mijn manier intensief mijn toestel gebruik kom ik nog makkelijk de dag door, zelfs als ik de nodige tijd op bijv. YouTube zit. Daarbij ben ik zeer onder de indruk van de turbolader; 5% batterij, uurtje aan de lader en je zit weer op 100%.

Bovengenoemde zijn voor mij wel de drie belangrijkste punten; formaat, camera, batterijduur. Het is een toestel wat aan de verwachtingen voldoet, degelijk en solide, snel en accuraat, niet goedkoop maar ook geen duurkoop.

En op die z5c van mij zat zo'n vingerafdrukscan, die mis ik echt helemaal niet hoor.
Dat heeft echt geen toegevoegde waarde...

Heb jij ook een Motorola Moto X Force 32GB Zwart?

Leuke review, herken me wel een beetje in wat je schrijft.

Afgezien daarvan ben ik benieuwd hoe het verder gaat met android N.

Ik hoop maar dat we een goede keuze gemaakt hebben wat Android update beleid betreft.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat we eerder N hebben dan de concurrenten.

Afwachten maar