Hyperglide Mouse Skatez Review

ChaoZero 11 juli 2009, laatste update op 11 juli 2009, 1.377 views

Hyperglide Mouse Skatez

Pluspunten

• Veel minder wrijving dan originele voetjes
  • nette prijs voor 2 setjes
  • slijtage is minimaal

Minpunten

• het 2e setje overleeft de muis en is dus nutteloos

Beste mede-tweakers,

Dit product is misschien smaakgebonden maar mijn ervaring is dermate goed dat ik een review wel op zijn plaats vond.

Enkele maanden geleden kocht ik een Logitech G5, die ik naar volle tevredenheid gebruikte.
Wat wel opviel, is dat de muis steeds moeizamer over de mat bewoog. Dit begon zeker op te vallen toen er een krassend geluid onder mijn muis vandaan kwam.

De muis was een week of 2 oud, en ik heb in die tijd zeker een uur of 70 gegamed. Hierbij ging het vooral om call of duty 4, hetgeen redelijk intensief is voor de muisvoetjes :)

Direct maar nieuwe besteld; HyperGlidez

Montage:
Snel en simpel. Je ontvangt een 5-stappenplan, een doekje met alcohol om de muis te reinigen, en 2 setjes hyperglides. Piel de oude voetjes eraf en verwijder restjes. Even schoonmaken met het doekje (doe gelijk de rest van de muis ;) ) en plakken maar.

Gebruik:
VERBAZEND! de olympische curl-wedstrijden zijn er niets bij. De muis beweegt vele malen soepeler dan met de originele (logitech) voetjes. In-game prestaties zijn uiteraard afhankelijk van de speler, maar zelf merk ik dat vooral het nauwkeurig richten met een assault (scope-loos) rifle veel makkelijker gaat.

Achteraf:
Na 2 maanden intensief gebruik nog steeds geen klachten. De voetjes voelen nog exact hetzelfde aan als de eerste dag.
Ik maak wel mijn muismat iedere 2 3 dagen netjes schoon. Slijtage is er niet; in ieder geval niet zichtbaar.

Conclusie:
Deze voetjes hebben mijn muis absoluut meerwaarde gegeven.
Zelfs wanneer de voetjes van een eventuele nieuwe muis nieuw zijn zou ik ze vervangen door de hyperglidez.

• Cyber Snipa Tracer (illuminated) mousepad
  • Logitech g5 (v2)

Heb jij ook een Hyperglide Mouse Skatez?

Dat het 2e setje de muis overleeft is juist goed.
Dat de muis eerder kapot is gegaan ligt meer aan de fabrikant.
Ik koop het 2e setje wel van je :p kan vast ook wel op mijn g9
Inderdaad is dit een perfecte aanvulling op je muis. Heb twee Razer Diamondbacks voorzien van de skaztez, en die zijn nu lekkerder om mee te gamen.... ;)
@Qinx: dat bedoelde ik ook, maar was het enige negatieve dat ik kon bedenken ;)
@giant: Wel een idee, maar op de verpakking staat voor G5 & G7. Daarbij heeft de G9 grotere voetjes.

G9 onderkant: http://www.sharkyextreme....9_laser/mouse_top_bot.jpg
G5 onderkant: http://www.azerty.nl/_aze...t/2/6/9/26963/img/3/G.jpg

en belangrijker: ik denk dat mijn volgende muis weer een G5 zou worden aangezien die vorm zodra ik eraan gewend was vrij verslavend is :)
Wel prijzig voor een paar teflon stickers |:( ze verdienen er iig goed aan.
Vraag me af waarom 1 van de grootste muis leveranciers (Logitech) ze niet los verkoopt |:(