Thermaltake Tower112 CL-P0024 Review

iets99 13 september 2005, 432 views

Thermaltake Tower112 CL-P0024

Pluspunten

• Goed koelvermogen
  • Ziet er mooi en indrukwekkend groot uit

Minpunten

• Zit een kwartslag gedraait op sA moederborden
  • PC is ineens 2x zo zwaar

Koelvermogen Score: 5
Ik heb de Thermaltake Tower 112 gekocht ter vervanging van mijn waterkoelingsset. Tot mijn vebazing weet deze toren m'n waterkoelingssetje (van ¤250) goed bij te houden. De temps zijn vrijwel gelijk, alleen de tower heeft wel een iets luidere fan.

De toren houdt mijn 2400+ XP-M @ 2500Mhz / 1.9V / ca. 96W op 55C met een enkele 92mm Qtec fan op 9V en een casetemp van circa 30C. Met de boxed koeler is dat ongeveer 65C op 2200Mhz / 1.65V/ ca. 64W. Dit zijn stressed temperaturen gemeten met mijn Abit NF7.

Wat ik wel jammer vind, is dat de toren op een SocketA moederbord alleen vertikaal geplaatst kan worden. De lucht moet dus of van boven naar beneden of andersom. Op alle andere sockets wordt hij wel horizontaal geplaatst. Op die manier loopt de airflow er beter doorheen en zou mijn 120mm casefan beter mee kunnen helpen aan de koeling. Vertikaal passen er ook niet twee fans op ivm. voeding die in de weg zit. Jammer dat dit nergens staat op de Thermaltake site.

De installatie ging een beetje moeizaam. Dit omdat de Zalman ZM-NB47J chipset koeler net iets te hoog is om de toren goed neer te zetten. Na wat afknipwerk op de zalman paste de toren wel goed. De handleiding zit verder goed in elkaar met duidelijke plaatjes.

Heb jij ook een Thermaltake Tower112 CL-P0024?