Samsung Galaxy Tab 4 10.1 WiFi 16GB Zwart Review

Luctia 4 april 2016, 328 views

Samsung Galaxy Tab 4 10.1 WiFi 16GB Zwart

Deze tablet is een prima product. Bij nader inzien gebruik ik hem minder dan verwacht, maar desalniettemin is het product zelf een mooi staaltje techniek. Niet dat het geweldig is, maar het kan er mee door, helemaal voor deze prijs.

Pluspunten

• Prijs(heb hem voor ¤222,- gekocht in de aanbieding)
  • SD kaart
  • Grootte
  • Relatief weinig bloatware(voor Samsung)

Minpunten

• Snelheid niet geweldig goed
  • Scherm

De reden dat ik deze tablet heb gekocht was eigenlijk vooral dat hij in de aanbieding was. Ik wist altijd al dat tablets handig waren, maar ik vond het niet reden genoeg om er ook een aan te schaffen. Ik vond deze prijs alleen zo aanlokkelijk dat ik toch ben bezweken. En ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt.

In de doos
De doos is een redelijk simpel, plat doosje. Er zit dan ook niet bizar veel in, alleen de lader, de tablet en het papierwerk. Niet veel bijzonders dus.

Eerste indruk
Mijn eerste indruk was eigenlijk best goed. De tablet was verbazingwekkend dun voor zijn diameter, dus dat kwam meteen goed binnen. De speakers zaten precies goed voor mij, aangezien ik mijn handen altijd onderaan houd. Het viel me wel op dat het scherm niet bizar scherp was, dus dat was een beetje een tegenvaller. Na hem heel lang te hebben gebruikt moet ik wel zeggen dat het niet echt dwars zit.

Gebruiksgemak
De tablet is niet erg zwaar of licht, dus dat is fijn. Voor de rest is eigenlijk alles ook wel in orde, afgezien van één ding. Ik vind het niet fijn om te typen. Nu is dit misschien ook niet het primaire doel van een tablet, maar ze hadden naar mijn mening best wat meer tijd mogen besteden aan het wat preciezer en nauwkeuriger maken van het scherm. Daarnaast reageert het scherm wat langzaam. Als je heel snel typt denkt het scherm dat je er over veegt in plaats van tikt. Erg ergerlijk bij het schrijven van lange teksten.

Scherm
Zoals ik eerder heb gezegd is het scherm niet bijzonder scherp. Er is mee te leven, dus niet een gigantisch minpunt. Ook de helderheid is prima. Deze is laag genoeg om er in het donker mee te werken en hoog genoeg voor buiten. De zwartweergaven hadden ook wat beter gekund, maar is ook mee te leven. Het contrast is wat mij betreft prima.

Geluid
Over het geluid valt niet veel te zeggen. Het geluid is goed genoeg voor waar ik het voor gebruik(YouTube en Netflix(en dan geen actiefilms natuurlijk)). Iedereen snapt dat je geen muziek moet gaan luisteren op een tablet, dus daar reken ik hem ook niet op af.

Verbindingen
De WiFi verbinding is prima. Ik zit meestal zo'n 7 meter van de router af, met een buitenmuur er tussen, en hij doet het prima. Ook de bluetooth is acceptabel. Ik was er niet heel erg blij mee tot ik er achter kwam dat het bovengemiddeld is, dus ik was er uiteindelijk toch tevreden mee.

Ik ben dus erg tevreden met dit product. Ik raad je wel aan om eerst na te denken of je echt wel een tablet nodig hebt, ik weet van mezelf dat ik hem niet heel erg nodig had en er een periode was waarin ik hem nauwelijks gebruikte.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 4 10.1 WiFi 16GB Zwart?