Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

TeGek 9 juli 2009, laatste update op 9 juli 2009, 2.874 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Snelheid
  • Simpel te installeren mits je ervaring hebt
  • makkelijk weg te werken

Minpunten

• soms matige wireless verbinding met veel interferentie
  • moeilijk te installeren als je ervaringloos bent of een "Gewone thuisgebruiker"

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Inleiding:

Deze review gaat over de D-Link DIR-655 Router, De DIR-655 is een Wireless-N Draft Wlan router met 4 netwerk poorten waar je maximaal 1GBps doorheen kan duwen.

Zelf heb ik de router nu enkele dagen en ben ik druk bezig er mee te spelen. Het installeren van de router zonder specifieke settings ging enorm snel. De router wordt geleverd met een CDtje met benodigde software en met een simpele installatie instructie die makkelijk en snel te volgen is.

Reden van aanschaf:

Ik heb pas een nieuwe provider aangevraagd waarbij ik hoge internet snelheden kan bereiken, Hiervoor moet wel de WAN-side van de router een goede throughput hebben, De DIR-665 heeft aan de WAN kant mogelijkheden om snelheden tot 260MBps te halen. De ideale router voor surrogaat glasvezel dus.

Conclusie:

De router is snel, Makkelijk in te stellen mits je ervaring hebt, En ook erg stabiel. Op sommige punten merkte ik dat het wireless met veel interferentie wel een zwak signaal af gaf maar altijd rond de 76MBps blijft hangen.(Voldoende voor een wireless client die alleen browst dus.)

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Wat ik me nu afvroeg... Doet deze nu wel of niet 5GHz zodat je ook een 300MBps connectie kan opzetten?
Ik geloof dat je voor de 5GHZ band de DIR-855 nodig zal hebben. Wel doet de Router 300MBps op 2.4GHz

[Reactie gewijzigd door TeGek op 10 juli 2009 07:49]

DIR-655 doet ook 300mbps @ 2.4, heb de router zelf ook ;)
Maar dan moet je wel Wireless N gebruiken, of mixed G en N, voor je oudere apparatuur. Draai zelf ook G + N.

[Reactie gewijzigd door KiPKaKDutcH op 9 juli 2009 21:28]

Toevallig heb ik ook deze week een router gehaald voor een glasvezel aansluiting, tijdens mijn speurtocht kwam ik bij de buren een interessante review tegen waar ook deze router in meegenomen was:

Als je gewoon de review van HW-info opent en naar de pagina gaat van deze router staan daar ook foto's.
graag foto's toevoegen, ik wil hem zelf ook gaan halen.
Ik heb de 655 nu al meer dan een jaar.
Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb er wel de Amerikaanse firmware opzitten.

Met mijn Laptop Acer 5920 met N-kaart haal ik een snelheid van 130mb/s.
Maar als ik een N-usb stick van D-link inplug haal ik wel de volle 300mb/s.