Canon Canoscan 4400F Review

_Jordy_ 9 juli 2009, laatste update op 9 juli 2009, 925 views

Canon Canoscan 4400F

Pluspunten

• Snel
  • Slank design
  • Veel instelmogelijkheden
  • Direct scannen/kopiŽren via de knoppen voorop

Minpunten

• Korrelige fotoscan
  • Blauwe gloed over foto's

Driverkwaliteit Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Snelheid kleur Score: 5
Snelheid zwart Score: 5
Features Score: 4
Kwaliteit
Ik gebruik de CanoScan nu een tijdje, hoodfzakelijk voor het inscannen van documenten naar PDF. Hiervoor bevalt het apparaat zeer goed. Een makkelijke interface en snelle verwerking met genoeg instel mogelijkheden om alles naar wens te laten lopen. De kwaliteit van die ene foto die ik bij wijze van test heb gescanned viel mij wat tegen. Korrelig en een blauwe gloed erover. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, daar dit mijn eerste scanner is sinds ca. 10 jaar.

Knoppen
In Windows Vista had ik echter problemen met de knoppen voorop de scanner; ik kreeg telkens een auto-play venster in plaats van dat er direct gescanned werd. In de RC van Windows 7 heb ik dit probleem (met dezelfde drivers) echter niet.

Al met al ben ik goed tevreden. Het apparaat voldoet aan de eisen die ik er aan stel. Daarnaast heeft hij een mooi slank design en neemt hierdoor niet overbodig veel ruimte in. De scanner heeft de mogelijkheid tot het scannen van DIA's en negatieven ingebouwd. Dit heb ik nog niet gebruikt.

Heb jij ook een Canon Canoscan 4400F?

Wij hebben zelf een wat oudere canoscan maar ik denk dat die korrelige fotoscan/ blauwe gloed over foto's ook wel eens met wat instellingen te maken kan hebben.

Vind de review ook net wat te kort, bijvoorbeeld: De verpakking, of het installeren van het apparaat. Bijveleverde onderdelen enzovoorts. Denk dat het wel iets uitgebreider kan om ook een beter beeld van de scanner te kunnen vormen.
Bedankt voor de feedback. Het is m'n eerste review, nogal snel geschreven. Ik zal hem t.z.t. aanvullen. Nu aan't werk! :)