Casetek CS-1016 Wit Review

kidde 17 mei 2006, 1.281 views

Casetek CS-1016 Wit

Pluspunten

• Goede inbouwmogelijkheden
  • Mooi uiterlijk
  • Goedkoop
  • Lade-systeem met demping
  • Koeling (2 casefans); met name voor HD
  • Voorkant makkelijk afneembaar
  • Genoeg schroefjes

Minpunten

• Geen gebruikershandleiding
  • Geen casefans meegeleverd
  • Kleine naad tussen voorkant/ rechterpaneel
  • Kliklipjes voor kapjes van lege CD/DVD drives breken snel

*Resultaat
Mijn kast is iets stiller geworden dan bij gebruik van mijn oude AOpen, door gebruik van twee Nexus-fans voor en achter een stuk koeler, vooral dat de HD's achter de voor-casefan zitten is voor de HD's ideaal, en de voorste fan bevat gelukkig een filtertje, al gaan kleine stofdeeltjes daar dwars doorheen.

*Naadje zichtbaar
De achterste rand van het rechterbuitenpaneel (de strip die je vastschroeft) maakte een te grote hoek met de rest van het paneel, zodat je aan de voorkant nog een naadje zag. Toen ik hem zelf ging buigen met een tangetje ontstonden echter 'golven' aan de achterkant; geen aanrader dus, maar de naad aan de rechtervoorkant is weg.

*Ladensysteem/kliksysteem fans
Het is een beetje lastig uit te vogelen hoe het ladensysteem werkt zonder gebruiksaanwijzing, maar voor de 5 inch bays moet je idd de voorkant er gewoon 'afrukken' (daar maak je niks kapot mee!) en van voorlangs inschuiven. Je kan naar de allerbovenste al geinstalleerde bay kijken (die met de 2 USB-poorten) voor een voorbeeld. De HD's kan je trouwens 'normaal' of ondersteboven monteren, daar zit ietsjes verschil in montagehoogte tussen, maar volgens mij maakt dat niet uit. Als je uitgevogeld hebt hoe het werkt, is het echter ideaal, al blijven de zijkanten van de laatjes niet vastzitten als je de drives eruittrekt. Hiervoor kan je de 'lipjes' van de laatjes-zijkantjes iets buigen, zodat ze niet gelijk op de grond vallen als je een drive eruittrekt. Het kliksysteem voor de casefans werkt zeer goed, en je kan het voorste kliksysteem loshalen.

*Moederbord
Kijken welke schroefjes waar moeten zitten voor je moederbord kan ook ietsje lastig zijn, maar met een lineaaltje heb je dat zo uitgevogeld. Het is wel jammer dat deze ook niet met thumbscrews bevestigd kan worden, want het vastmaken van het eerste schroefje kan wat lastig zijn als je daarvoor gelijk een schroevendraaier tussen nog vastzittende kabels door moet pielen. Er zitten twee gaten in de metalen plaat in de binnenkant van de kast om hem aan vast te houden (waar je je vingers doorheen kan steken), dat is ook erg prettig.

*HD's
De reden voor aanschaf voor mij was betere koeling voor de harddisks, ik heb 2 stuks. Deze zitten nu met 3 lege bays ertussen achter de (niet bijgeleverde) fan van het voorpaneel, die de wind tussen de 2 disks doorblaast, voor 2 hd's is dat ideaal.

*Afdekplaatjes + overige
De kast is wel lekker diep, maar het HDD lampje is wat zwak, en de power_on LED wat te sterk in mijn mening, niet prettig in je slaapkamer.

De afsluiting van de niet-geinstalleerde PCI-kaarten is een beetje te slap in mijn beleving, maar dat zit gelukkig aan de achterkant, en het is erg jammer dat er geen hoofdtelefoon/mic aansluiting aan de voorkant zit.

Een van de plastic (klik)lipjes die aan de kast zitten voor het vastmaken van de plastic paneeltjes die de niet-geinstalleerde CD/DVD drives afdekken, brak bijna af bij me, dus ben daar extra voorzichtig mee, al lag het waarschijnlijk aan mij.

* 'Bezels'
Zit nu nog met 2 beige CD/DVD-drives in een zwarte kast, hiervoor kan je zoeken op 'bezels' in de pricewatch, maar beter op pricewatch.info [1] 'speuren', en dan zwarte zoeken, bezels zijn frontjes voor CD/DVD drives (ik wist de naam bezels niet, dan is het lastig zoeken).

*Conclusie
Verder mooie kast, lak is goed, het geheel voelt stevig maar toch niet te zwaar, de kast is erg 'slank' vergeleken met m'n vorige, het was de goedkoopste kast zonder PSU die ik kon vinden (van enigszins goede kwaliteit), dus prima waar voor je geld.

[1] http://www.pricewatch.inf...ezel&min_price=&max_price=

Heb jij ook een Casetek CS-1016 Wit?