Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,4" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X Force 32GB Zwart Review

well0549 3 maart 2016, laatste update op 4 maart 2016, 498 views

Motorola Moto X Force 32GB Zwart

Prettig toestel en zeker een vooruitgang ten opzichte van de S4 die ik hiervoor had.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit, Voelt echt aan alsof hij tegen een stootje kan.
  • Accu !. Heerlijk om geen battery stress te hebben.(Ook al vergeet je hem een dag op te laden)
  • Stock !!!! Android, The real thing !.
  • Uiteraard de afwezigheid van bloatware!
  • Toestel ligt goed in de hand en is niet glibberig !
  • Scherm is goed af te lezen met een bril met gepolariseerde glazen. (Lukt vaak niet !)
  • Supersnel toestel. (Op het moment dat ik hem kocht stond ie bovenaan in antutu)
  • Supersnel weer opgeladen

Minpunten

• Weinig accesoire ondersteuning
  • Niet waterdicht
  • Geen home button

Eerst had ik een S4 met de gebruikelijke Samsung bloatware op. Als tweaker al gauw overgestapt naar CyanogenMod maar toch ook met Cyanogen altijd wel probleempjes zus en minor defect zo. Wel minder dan met stock Samsung maar toch. Toen de Google Play Rom erop gezet. En dan weet je het zeker. Stock Android is gewoon het beste. Ik denk ook dat mensen die een Nexus toestel hebben dat kunnen beamen.

Ja en dan zoeken naar een top spec. telefoon met stock Android. En dat is nog niet zo eenvoudig. Overwegingen welke ook een rol speelden ware:

- GEEN gladde achterkant, ik heb zweethandjes dusssssss....
- SD kaart is een Must (Samsung is er inmiddels ook achter)
- Geen unlock mechanisme op de achterkant....
- Groot Scherm maar toch kleine telefoon (Goede screen to bezel ratio)
- Snelle update's naar nieuwe Android versies

Uiteindelijk op deze telefoon uitgekomen en ik ben zeeeeer tevreden. Geen bloatware (Samsung valt af), lekker SD kaartje (Nexus valt af), Stock android (Rest valt af).

Het toestel voelt stevig aan en is dat ook. Als je op youtube gaat kijken zit hij met 17 schroefjes dicht geschroefd. Zo voelt het ook, hij voelt wellicht wat zwaar aan, maar de grote batterij is daar wellicht ook debet aan.

Het is gewoon heerlijk om een telefoon te hebben zonder "Battery Anxiety", lekker om de dag aan de lader. Zonder battery stress.

De camera is minstens net zo goed als de S4 zo niet beter, in ieder geval wel een stuk sneller. Gewoon een lekkere snelle camera die net als zo veel camera's in het schemer wat mindere foto's maakt. Maar ja daar heb ik zelfs met mijn normale camera al last mee. Dus dat is niet zo'n punt. Er zit lekker een 128GB kaartje in de telefoon, ik kan dus filmen en fotograferen wat ik wil zonder in de problemen te geraken.

Het design is natuurlijk niet spannend maar dat hoeft van mij ook niet. Wat ik veel belangrijker vindt is de Screen To Bezel Ratio en die is heel goed bij deze telefoon. Daarnaast wordt ik ook gestoord van die gladde achterkantjes en ben heel blij met de grip die dit toestel geeft. Dit was ooit reden om mijn witte S4 te verkopen en de S4 Black Edition te kopen. Deze had een ruwe achterkant. Uiteindelijk was dat best duur.....

Gesprekskwaliteit is heel erg goed en helder en beter dan bij de S4. Dat kan iets te maken hebben met de 5 !!!! noise cancelling microfoons die er in zitten. (Jammer dat je daar dan weer niets over hoort).

Ontvangst is prima en WIFI is ook super goed.

Over het scherm wordt van alles geroepen maar ga maar eens in de winkel kijken. Het scherm is gewoon goed. Wat wel bijzonder is, ik kan het aflezen met mijn gepolariseerde zonnebril !. Dat gaat niet zo goed met een Samsung of een Sony. En inderdaad ook in het volle zonlicht (ook met zonnebril) gewoon prima af te lezen. Bonus is dan dat je er vier jaar garantie op krijgt.

Waar je niemand over hoort is dat je hem binnen twee jaar 1 keer mag opsturen om een ander kleurtje of achterkant te krijgen. Toch leuk meegenomen.

Al met al een goede koop dus. Er zijn twee puntjes die ik graag anders had gezien.

- Waterdicht in plaats van spatwaterdicht.
- Fysieke home button. (Ik moet erg wennen aan het ontbreken daarvan)

Kijk anders ook even naar deze review : http://gadgets.ndtv.com/m...oto-x-force-review-802643
waar ze ook het toestel goed aan de tand voelen.

Heb jij ook een Motorola Moto X Force 32GB Zwart?