Sony A DSLR-A200 Zwart Review

dutchinteldude 8 juli 2009, laatste update op 29 december 2009, 1.492 views

Sony A DSLR-A200 Zwart

Pluspunten

• Bouw body
  • menu structuur
  • opname kwaliteit
  • snel mee om te gaan voor beginner

Minpunten

• autofocus soms wat traag op de lange afstanden

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Vorige week toch maar de stap genomen om van digitaal compact naar dslr te gaan.

Het is een Sony alpha 200K geworden.

Het eerste wat mij meteen opvalt is dat de body erg fijn in de hand ligt.
de knoppen zitten daar waar ze precies moeten zitten.
maar moet zeggen dat ik zelf niet al te grote handen heb dus het kan verschillen per persoon.
ook zo recht uit de doos valt het gewicht mee van de body.

De standaard kitlens die bijgeleverd word 18-70MM is een leuke lens en voor bv portret erg geschikt.
de foto's die ik heb gemaakt met deze kitlens vind ik zelf ook vrij goed.

voor de afstand heb ik er wel een extra zoomlens bijgekocht
een tamron 70-300MM LD macro een goedkope lens met aardig zoombereik en goede prijs kwaliteit verhouding.

terug naar de camera.

Voor deze camera had ik zelf een sony h-50(superzoom)
kwa menu komt deze enigzins overeen met de a200
het menu is er handig in de bediening weinig poespas en voor de beginnende fotograaf op dslr gebied eenvoudig in gebruik.

een erg goed punt van de camera zelf is dat deze shake reduction heeft in de body zelf.
dus het werkt bij welke lens je er maar ook opzet en dat is echt een groot pluspunt van deze camera.

de autofocus is snel en accuraat bij de a200.
je richt en hij focust vrij snel
alleen op wat langere afstanden wil het wel eens wat langer duren om een goede focus te krijgen.

Batterijduur is prima circa 300 plaatjes geschoten en nog 50% over
ligt natuurlijk ook aan je eigen gebruik van de camera maar al met goede duur hierin

al met al zeer tevreden over de a200 als amateur beginnend dslr fotograaf

een aantal sample pics die ik heb gemaakt, heb ik op mijn eigen fotogalarijwebsite geplaats
www.flickr.com/photos/sweetron1982

mvg

amd

• tamron af70-300MM LD macro lens
  • Windows Vista

Heb jij ook een Sony A DSLR-A200 Zwart?

Ik dacht, ik kijk even naar je fotos maar de link doet het niet op je site

musicjunk