Zalman CNPS7000B-Cu LED Review

INFINEONNewbie 11 september 2005, 1.351 views

Zalman CNPS7000B-Cu LED

Pluspunten

• Koelingskracht
  • Degelijkheid/kwaliteit
  • Geluidsniveau
  • Uiterlijk is goed te pruimen

Minpunten

• Misschien voor sommige mensen een te grote koeler

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De Zalman CNPS7000B-Cu LED

Die ik nu 5 dagen in mijn pc zitten, temperaturen liggen 10 graden lager dan mijn standard spire koelertje. Het installeren ging makkelijk en de onderdelen zijn zeer degelijk, eerst dacht ik van: bijna 800 gram op je moederbord is niet goed. Maar toen ik zag hoe strak het allemaal paste maakte ik me geen zorgen meer, ik gebruik hem zelf op socket a. De koelergroote zal bij sommige mensen wel een probleem zijn, bij mij past hij super goed (soltek 75-kav) de boxed koeler kwam tegen een condensator aan terwijl deze niets aanraakt, hij is lekker smal van onderen en loopt dan breder uit. Ik heb hem zonder fanmate aangesloten omdat ik nooit last heb van 'lawaai van koelers' en ik vind het een draden en geplak rommel maar dat verschilt weer per persoon voor de stilte freaks word hij zeker wel gebruikt.Ik hoor de koeler iig niet boven de casefans uit op 12 volt dus dat is voor mij prima. De koeler koelt niet alleen de cpu goed, maar ook omliggende componenten ik heb zelfs waargenomen dat mijn nortbridge(passief) rond de 10 graden koeler is en het geheugen voelt ook kouder aan.Als je een openkast hebt of een sidepanel is dit een leuke koeler om te zien, hij ziet er zeer goed uit in mijn ogen. De verpakking kan mij altijd weinig introduceren maar dat zag er ook goed uit, stevig/netjes verpakt. Zalman heeft altijd leuke ideen wat betreft het aanbrengen van de koeler, ik vond het systeem heel goed bedacht en veel makkelijker dan die standaard boxed koelertjes voor socket a. Een goede/degelijk koeler wat zijn geld waard is

• Amd athlonxp2100+ palomino
  • 1 GB ram
  • Fx5700
  • Via kt133a apollo (soltek 75kav)

Heb jij ook een Zalman CNPS7000B-Cu LED?

Waar je ook moet oppassen en vooral bij de Cu versie is dat ie niet je CPU crushed, wat die van mij met mijn XP3200 gedaan heeft. :(

Was namelijk tijdens muziek luisteren m'n kamer aan het opruimen en ineens loopt m'n pc vast en start helemaal niet meer op. Ik naar mijn CPU kijken, compleet gecrushed en zelfs een paar weerstanden vernietigd. Gewoon ineens zomaar.

De Cu versie weegt ook bijna 1kg. Dat is nogal een gewicht op een bord en socket die altijd verticaal staat.

Heb inmiddels maar een A64 3200 besteld, omdat dat me maar een paar tientjes zou schelen, maar het is doodzonde.

Dus, goed opletten met deze koeler.
Op een AMD64 kun je em zonder problemen gebruiken. Je krijgt een andere backplate, stevige busjes, en je koeler schroef je er met een klem op. Verder heeft een AMD64 een heatspreader waardoor het erg lastig wordt om je core te crushen. :)