Seagate Wireless 500GB Zwart Review

Jeetwee 12 augustus 2016, laatste update op 12 augustus 2016, 353 views

Seagate Wireless 500GB Zwart

Ik heb deze wifi-schijf gekocht om de kids gelijktijdig films te kunnen laten kijken op hun iPad voor op vakantie. Overall ben ik best tevreden met de aankoop. Helaas wel wat minpuntjes die voor verbetering vatbaar zijn. Desalniettemin een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Handig formaat
  • Ook via internet te benaderen

Minpunten

• Geen HDMI
  • Start niet snelop
  • Slechts WPA beveiliging
  • App kan beter
  • Niet alle videoformaten worden ondersteund

Mobiliteit Score: 5
Dit apparaat(je) doet wat die moet doen: bestanden delen van de harde schijf via wifi. Het is een simpel ding, maar zeker functioneel. Een paar zaken die mij opvielen op een rijtje:

1. Compatibiliteit video formaten
Wat jammer is, is dat de meegeleverde app niet alle videoformaten (MKV bijv.) niet kan afspelen. Dan krijg je een lijstje te zien met compatible videoplayers: VLC, Infuse 3, Goodplayer en Aceplayer om te kunnen streamen. Die kunnen het op hun beurt ook niet allemaal. Je bent beter uit met een goede betaalde videoplayer-app. Dus dat is wel een minpunt. Je kan ook het videobestand downloaden naar je tablet, maar daar heb ik de schijf juist niet voor gekocht.

2. Internetverbinding
Om toegang te krijgen tot de schjif maak je verbinding met de wifi van de schijf, waardoor je tablet de wifi niet meer kan gebruiken voor internet. Dit heeft Seagate opgelost met de mogelijkheid om via de Seagate op je eigen wifi in te loggen en zo via de Seagate met internet verbonden te zijn.In theorie klinkt het leuk, maar verwacht er niet teveel van, omdat het een trage verbinding is.

3. Batterijduur
Een uurtje of twee lukt wel, maar met twee verbindingen en een langere autoreis is het nodig om de stroomvoorziening (usb) te gebruiken.

4. Performance
Je kan volgens de beschrijving maximaal 5 verbindingen tegelijk voeren. Ik heb er twee tegelijk getest met HD-films. Daarbij geen problemen ondervonden, zonder haperingen werden de films afgespeeld.

Heb jij ook een Seagate Wireless 500GB Zwart?

Heeft punt één niet te maken met beperkingen van de iPad zelf? Aangezien deze standaard niet zoveel video formaten ondersteund? Met je betaalde videoplayer-app kan je wel MKV afspelen?
Met de betaalde app ging het inderdaad wel, maar ook weer niet bij alles. Dus zal het denk ik ook aan de iPad kunnen liggen, maar in eerste instantie bij de Seagate-app.
Met VLC kan je wel MKV afspelen op alle clients.
Bron: http://www.videolan.org/vlc/features.html
Bedankt. Weet niet of dit in de praktijk ook echt zo goed werkt op de iPad.
Zal het binnenkort eens proberen.