Specificaties Warmtepompdroger met 8kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

AEG T76389NAH Review

MeindertsmaNewbie 2 maart 2016, 653 views

AEG T76389NAH

Programma duurde altijd 3 uur. Maar was was na een uur al droog. Servicecenterelectrolux gaf aan dat dit normaal was. Warmtepompdroger mag niet onder de 17 graden staan. Dan werkt hij niet goed. Dit is ons helaas nooit verteld en is ook niet te vinden.Een miskoop dus. Pier Meindertsma Zwolle

Pluspunten

• stil

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • niet energiezuinig

Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 2
Deze wasdroger in nov. 2015 gekocht. Programma duurde altijd 3 uur. Was na een uur al droog. Electrolux service center gebeld. Dit duurde met een warmtepompdroger altijd lang werd gezegd. Als monteur voor niets zou komen was ik 65 euro kwijt. Na lang aanhouden werd gevraagd wat de temp. van de ruimte was waar hij stond. Nu februari 2016 rond de 13/15 graden op zolder. Dat was het probleem dan werkt hij niet goed onder de 17 graden. Had ik maar aan de verkoper moeten vertellen dat hij in een koude ruimte stond. Denk je een energie zuinige wasdroger te hebben gekocht....mooi niet dus.

Pier Meindertsma Zwolle.

Heb jij ook een AEG T76389NAH?

Sorry, maar van warmtepompdrogers is al lang geweten dat ze niet energiezuinig zijn.(of toch minder dan diegene zonder) En dat mag je deze machine dan ook niet aanwrijven. Wel de verkoper. Daar hoef je in mijn ogen dan ook geen minpunten voor te geven. hetzelfde voor de onbetrouwbaarheid. Beter de verkoper een schop onder zijn kont geven.
Het spijt me white modder, maar warmtepompdrogers zouden de meest efficiŽnte drogers moeten zijn, een stuk zuiniger dan de condens- en luchtafvoerdrogers.

Overigens vind ik de review niet heel duidelijk, het is niet duidelijk of het nu een fout van het apparaat is dat hij te lang draait of van de omstandigheden die geschetst hadden moeten worden door de (ver)koper.
je hebt gelijk, ik ging ervanuit dat het een standaard condensdroger was :-).
Het apparaat functioneert niet goed onder de 17 graden volgens de fabrikant electrolux/AEG. Heb ik niet kunnen vinden in de gebruikshandleiding. Als de fabrikant dit zou vermelden kopen veel mensen dit apparaat niet volgens mij. Electrolux/AEG geeft aan dat ik de verkoper had moeten vertellen dat de wasdroger in een onverwarmde ruimte staat. Maar waarom zou ik dat doen als ik dit probleem helemaal niet ken. Ik ben van mening dat een apparaat wat in Nederland wordt verkocht ook in een onverwarmde ruimte tot 10 graden moet kunnen staan. Ik moet nu de ruimte verwarmen waar het z.g.n. energiezuinige apparaat staat, hoe gek kun je het bedenken.