ASRock K7S41GX Review

ptk76 11 september 2005, 1.857 views

ASRock K7S41GX

Pluspunten

• Betrouwbaar (is een ASUS-dochter), loopt als een zonnetje in de afgelopen 6 maanden
  • Features (LAN, VGA, Geluid allemaal inclusief)
  • formaat (compact, dus geschikt voor kleinere behuizingen)

Minpunten

• Niet veel uitbreidingsmogelijkheden (maar 2 PCI-slots)
  • geen jumpertjes bijgeleverd voor overklokken
  • aansluiting voor diskettedrive is minder logisch

Layout Score: 4
Simpele moederbord, maar wel de meeste basisfuncties die er nodig zijn voor de laagste prijs! Zocht voor mijn vader een betrouwbaar en goedkoop systeem zonder te kijken naar overclockmogelijkheden, want daar is mijn vader toch niet geinteresseerd in. Geluid, Video en LAN zitten ingebouwd! Mijn vader speelt niet de laatste spelletjes en gebruikt het voornamelijk om te internetten en voor wat office-toepassingen. Kortom, dit moederbordje geeft je alles voor iedereen die geen gekkigheid wilt.

Dit bordje hebben we nu 6 maanden en hij draait nog steeds prima.
Nadeel is wel dat uitbreidingsmogelijkheden erg beperkt zijn: maar 2 pci-sloten. Dus met een pci-modem en een uitbreiding van geluidskaart zit het erop.

Prestaties zijn prima. Lay-out zit logisch ingedeeld, behalve voor de aansluiting van de 3.5"-diskettedrive.

Software die meegeleverd wordt is voorzien van een videodemonstratie met een basale uitleg voor de installatie van de moederbord. Handig voor degenen die nog nooit eerder een systeem in elkaar hebben gezet.

Zoals eerder gezegd zochten we niet op de mogelijkheid tot overklokken. Desondanks zit er wat overklokmogelijkheid in, maar dan moet je wel wat extra jumpertjes hebben. Deze zitten namelijk niet bijgeleverd (zeker om risico's te voorkomend door degenen die minder verstand van zaken hebben).

Al met al een prima moederbord voor een lage prijs!

Heb jij ook een ASRock K7S41GX?