Scythe Mugen 2 Review

Aetje 7 juli 2009, 1.080 views

Scythe Mugen 2

Pluspunten

• Goed koelvermogen
  • Makkelijk wisselen van fan indien nodig
  • Lekker stil
  • Indien je echt zwaar koelvermogen nodig hebt, kan je met een 2e 120mm fan een windtunnel maken tussen de koelribben.

Minpunten

• Lastig te installeren, de native AM2 koelsocket moet van het mobo verwijderd om deze koeler er in te krijgen.
  • Grootte betekent dat als de RAM modules dicht bij de CPU zitten, er geen RAM modules met grill gebruikt kunnen worden.
  • Gewicht kan op zwakkere mainboards een probleem worden, vooral in tower cases. Dit kan ondervangen worden door de case plat te leggen.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Met een tip van TNet heb ik deze koeler aangeschaft, niet wetend dat dit ding -zo- groot was. Helaas voor Aetje paste deze koeler dan ook niet in het systeem waar het voor bedoeld was (een X955BE systeem), omdat de gebruikte systeem case (A+ El Diablo) vanwege de main fan niet voldoende ruimte had. Maar niet getreurd: Een oud serverbakkie (Athlon X2 5600) paste deze wel in, al zij het maar net. Deze draait nu een stuk stiller.

Heb jij ook een Scythe Mugen 2?

Reviews door de redactie

Een beetje karig is je review wel moet ik zeggen, je zegt eigenlijk alleen dat ie erg groot is en goed koelt, dat spreekt een soort van voor zich, dat kun je ook wel op de doos zien of in een spec list.

Zo noem je geen voorbeelden van temps, je zegt ook niks over geluid behalve dat ie stil is maar dat wisten we eigenlijk al.
Ben het met de man hierboven eens. Ik snap ook niet hoe je bij dat stukje met de geheugen reepjes komt, bij mij past het gewoon
sorry maar ik vind dit niet eens een review item waardig, no offence hoor maar ik mis belangrijke zaken als specificaties, vergelijkingen met je oude koeler, afmetingen van je huidge kast omdat deze koeler dus niet past.
en een foto had ook wel op z'n plaats geweest. ;)
De review is zeer klein maar het blok is zeker wel groot, als je geheugen met koelribben hebt zoals de reaper van ocz dan moet je het anders monteren.

Maar de cooling is buitegewoon.
Dit is gewoon een review die in 5 minuten in elkaar geflanst is.
Een zeer slechte review dus.
Zet er eens bij wat de temperaturen zijn en wat het geluidsproductie niveau is bij een bepaald toerental.
En wat de afmetingen zijn tussen jouw geheugen en je koeler.
En foto's doen het ook altijd goed.