Huawei Nexus 6P 32GB Zwart Review

Sjemmeh 26 februari 2016, laatste update op 26 februari 2016, 1.380 views

Huawei Nexus 6P 32GB Zwart

Ongeveer 3 maand in bezit, ruim tevreden met het toestel.

Pluspunten

• Snel
  • Erg mooi scherm
  • Microfoon is heel helder
  • Bereik is erg goed
  • Laad snel

Minpunten

• Batterijduur
  • USB-C is (nog) niet handig
  • Buigt snel

Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden en ben er ruim tevreden mee.

Na een week of 2 heb ik er Cyanogenmod opgegooid (+ de EX kernel) omdat hij na een halve dag al op 40% zat, ik gebruik hem vrij veel en zit nu na 10 uur (waarbij ik hem veel gebruik) rond de 40-45%.

Het is een aanrader om er een goed hoesje bij te kopen, in mijn broekzak was hij al snel iets gebogen.

De USB-C connector vind ik zelf wat onhandig, vrijwel niemand heeft er een lader/datakabel voor.

Het laden is wel lekker snel, hij hangt bij mij nooit langer dan 1 / 1.5uur aan de lader.

De microfoon + camera zijn naar mijn mening perfect.
Ik ben een aantal weken geleden bij een concert geweest en heb een aantal nummers gefilmd, waar ik mij echt verbaasde over de kwaliteit van de microfoon.

Hij is echt extreem snel, de AnTuTu benchmark score van mijn toestel zit op het moment op 90.803(afbeelding), waarmee mijn S6 rond de 60.000 scoorde.

Over het algemeen een mooi toestel en zeker een aanrader van mijn kant.

Benchmark:

Heb jij ook een Huawei Nexus 6P 32GB Zwart?

Meer advertenties

Kun je het minpunt "buigt snel" toelichten?
In de tijd dat ik heb gewacht voor mijn hoesje (ongeveer een week) was hij bij mij iets verbogen (bij gewoon gebruik), als ik moet inschatten ongeveer een milimeter of 2/3.
Een vriendin van mij heeft hem ook en was er 's avonds op de bank tegenaan gaan zitten en was zeker een halve centimeter verbogen.
Bij mij is de telefoon na een kleine val geknakt (gebogen) tussen de powerknop en de volumenknoppen. Het is echt een ontwerpfout, want een telefoon hoort niet zo snel te buigen.
Ja, nu realiseer ik mij ook dat er nog een ander puntje is. Hij is een keer blijven hangen aan een los draadje in mijn broek, daarbij is bij de volumeknop het bovenste stukje aluminium helemaal weg gebogen (foto), ik heb hem wel een stuk terug kunnen buigen, maar je kunt het nog wel zien.
Geen last van buigen hier'o.

Heb ook gelezen dat dit fake blijkt te zijn - gewoon een video op YouTube om gezeur op te leveren. Maar in jouw geval helaas niet..
Ik heb zelf ook de Nexus 6p. Zeer tevreden mee! Maar bij mij is het toestel nog niet verbogen. Ik gebruik zelf geen hoesje. Heb het toestel nu zo'n 2,5 maand. Echter wordt het toestel af en toe wel heel warm, terwijl hij in m'n broekzak zit. Beetje raar. Bij zware applicaties begrijp ik het, maar hij mag toch echt niet vanuit het niets super warm worden. Wordt het toestel bij jou ook bij vlagen warm?
Hij word in mijn broek niet warm zover ik weet, als ik hem uit standby haal zit hij normaal gesproken rond de 30C. Ik heb wel eenmaal gehad dat ik hem van de lader haalde en echt heet was. Ik zal er eens op letten!
Ik heb mijn Nexus 6P nu net een maand. En inderdaad het batterijleven valt hij heel erg tegen en ik ben geen zware gebruiker. Ik moet hem daadwerkelijk elke avond opladen en kan er niet 1,5 dag mee doen en ik gebruik mijn telefoon denk ik 2u per dag en dan whats app.
Verder geode review en sluit me helemaal aan bij het USB C 'Probleem'
Ik raad zelf aan om in de custom rom wereld te duiken, ik gebruik op het moment Cyanogenmod 13 en mijn batterijduur is een heel stuk beter. Ik kan hem bij licht gebruik 2 dagen gebruiken (ik heb mijn helderheid vrij laag) en dan zit hij rond de 15%.
Voor degenen die last hebben van een hete 6P: http://forum.xda-develope...g-greatly-reduce-t3323898 mits je niet vies bent van rommelen met de hardware en kansen op een dode nexus.

Verder idd een toptoestel, alleen whatsapp heeft een vervelende bug. Als je op een notificatie klikt krijg je soms een toetsenbord wat niet begint met een hoofdletter, en als je dan begint met typen crasht whatsapp. En dat net zo lang totdat je whatsapp weghaalt uit je recente apps.
Je whatsapp probleem is softwarematisch, ik zou proberen om je gesprekken op te slaan (kan via google drive, moet je even in je instellingen kijken) en hem opnieuw te installeren/data te wissen.. Heb je anders al een ander toetsenbord geprobeerd? Ik gebruik zelf al jaren 'swiftkey'.
Jazeker, die hebben het ook. De support van whatsapp geeft mn toetsenbord de schuld, ik geef whatsapp de schuld, aangezien t ook bij andere toetsenborden is, maar niet bij andere apps.
Ik heb nu net ook even een mailtje gestuurd, een vriend van mij heeft op dit moment het zelfde probleem met een Samsung Note 4, dus zal het nog even laten weten!
Helemaal top! Ben benieuwd wat ze zeggen over de s4 van die vriend van je.
Ik heb bericht gehad, maar (nog) niet echt een oplossing.
De volgende instructies heb ik gekregen(pas als de crash gebeurt doen):
1. Launch WhatsApp.
2. Press the [Menu Button].
3. Tap [Settings] > [Help] > [Contact Us].
4. Enter a description of the issue into the description field.
5. Select [Next].
6. Tap [This does not answer my question] at the bottom if any results are displayed.
7. Send the email.

Dit zou een log moeten sturen waarmee ze meer kunnen... Hopelijk dat ze daar wel een oplossing zien!

[Reactie gewijzigd door Sjemmeh op 11 maart 2016 12:20]

Heb dat ook gedaan, en nog maar eens een mailtje gestuurd dan van toetsenbord switchen niet helpt. Denk dat ik het heb gevonden. Ik gebruik een applocker die apps ontgrendeld als je je vinger op de scanner legt, heb die nu uitgezet voor whatsapp en nu lijkt het te werken.