Specificaties 2.0-kanaals met 120W versterker - Bekijk alle specificaties

Rotel RA-1570 Zwart Review

semicon 26 februari 2016, 1.345 views

Rotel RA-1570 Zwart

Een mooie stereoversterker, die gezien de kwaliteit maar een kleine prijs heeft. Veel digitaal in. Strak design.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Gebruikersvriendelijk
  • Veel digitale poorten in

Minpunten

• display is karig, 2 regels )

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik ben sinds kort in bezit van deze versterker. Ik gebruik hem als voorversterker (via een miniDSP naar deze versterker terug, en een naar eindversterker). Deze versterker doet bij mij alleen midden/hoog (en "direct").

Erg fijne versterker! Hij is snel ready, hij switched heel snel tussen digitale signalen (bijv. ik heb ook een denon netwerk speler, als ik flac afspeel 24bit 192khz of 16bit/48 gaat hij automatisch snel over).

De afstandsbediening is prima, alle features zitten er op en een handleiding was zeker niet nodig (ook geven de primare knopjes op de remote een soort licht, neon(?) licht).

Wat voor mij belangrijk is zijn de digitale inputs. Deze zijn vol op vertegenwoordigd bij de RA-1570. Ik heb voor mijn laptop (MacBook) de usb poort achter gebruikt. En gebruik voor blu-ray / netwerkplayer optisch. Ook een usb-dongle geprobeerd voor telefoon (kon daarmee direct streamen), werkte ook prima (maar gebruik dat niet ivm netwerkspeler).

Mijn vorige versterker was een Denon. Ik vind het geluid van deze Rotel prettiger als het "druk wordt". Bij bijv. elektronische muziek of rock als alle midden/hoge tonen tegelijk door de speakers knallen blijft hij heel smooth! Ik ben erg enthousiast van het geluid en de performance. De Denon kon een stuk minder hard (of het geluid begon al sneller te vervormen), maar deze gaat met gemak naar een niveau waarbij ik denk dat mijn speakers de bottleneck zijn :+)

Heb jij ook een Rotel RA-1570 Zwart?