Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ XL2411Z Zwart Review

Felix3301 26 februari 2016, 525 views

BenQ XL2411Z Zwart

Ik ben erg te spreken over de uitstraling waar BenQ voor is gegaan met deze monitor. Ik heb hem aan een muurbeugel hangen met de vesa mount en dit werkt erg goed. Mijn sample had wat backlight bleed aan de rechterzijde van het paneel, eerlijk gezegd stoort het me niet.

Pluspunten

• goede kleurweergave na tweaken
  • 144hz voelt heel goed
  • vesa mount 100mm
  • geen onzin "gaming" uitstraling
  • Stevig plastic

Minpunten

• backlight bleed aan de rechter kant
  • kleuren uit de doos veel te fel
  • duidelijke 6bit kleurweergave

Ik ben erg te spreken over de uitstraling waar BenQ voor is gegaan met deze monitor. Ik heb hem aan een muurbeugel hangen met de vesa mount en dit werkt erg goed. Mijn sample had wat backlight bleed aan de rechterzijde van het paneel, eerlijk gezegd zit het me niet dwars. Het is wel duidelijk te zien in gradients dat deze monitor een 6bit per subpixel aansturing heeft. Zelfs mijn oude dell 1707 uit 2006 deed dat beter. De kleuren van deze monitor zijn echt wel goed als je even de tijd neemt het menu te leren en wat gaat spelen (vooral de gamma moet echt op stand 5 staan na mijn mening). Dus qua beeldkwaliteit, het ziet er echt wel goed uit maar zodra je een gradient hebt op een webpagina dan valt de " banding" wel goed op.

Heb jij ook een BenQ XL2411Z Zwart?