Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT610N Review

Am1g0 6 juli 2009, laatste update op 27 juli 2009, 767 views

Linksys WRT610N

Pluspunten

• 2 separate banden voor Wireless
  • A/B/G/N-ondersteuning
  • USB interface voor UPNP media server of FTP server
  • Filesharing dmv USB

Minpunten

• Relatief duur

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Met een server, een desktop en een laptop in het huishouden vond ik het hoog tijd om óf afscheid te nemen van onze Speedtouch 570 óf deze alleen als modem te laten fungeren met daarachter een volwassen router.

De laatste variant werd het. Waarbij het instellen van het netwerk nog een hele klus was, maar met SIP_Spoofing op het modem en het externe ip in te stellen op de router met xxx.xxx.xxx.1 als gateway (de xxx.xxx.xxx. staan voor de eerste drie delen van het ip dat van de provider kwam) en het externe ip op de router doorlussen, is het helemaal voor elkaar. Alleen is het modem nu niet direct bereikbaar vanaf de pc's.
Ook bleek in eerste instantie het aanmelden van G-netwerken naast N-netwerken een probleem, maar werkt nu ook flitsend.

Betrouwbaarheid en stabiliteit
Heb het apparaat nu drie dagen een maand ingebruik en werkt vlekkeloos; geen klachten.

Ondersteuning
Nog niet kennisgemaakt met de helpdesk.

Featureset
Vier gigabit netwerkpoorten en a/b/g/n-wireless netwerk + USB aansluiting.
Helemaal goed!
Verder wordt het programma lela door Linksys geleverd. Leuk speeltje om je netwerk te bekijken.

Het apparaat 'an sich' werkt goed en is overzichtelijk.
Het grootste struikelblok was het instellen van het modem om deze niet meer als modem/router maar alleen als modem te laten dienen.
Qua snelheid en gebruiksgemak vind ik het een prettige router en ben ik heel content met mijn aankoop!

Heb jij ook een Linksys WRT610N?

De nieuwswaarde van deze review is nog niet groot. Als je nu eens een maand had gewacht en dan wat meer had kunnen vertellen over stabiliteit, bouwkwaliteit, snelheid etc. Je andere reviews zijn wel goed

[Reactie gewijzigd door Nikeo op 6 juli 2009 17:20]