Huawei Ascend Y360 Dual Sim Zwart Review

WOteB2 25 februari 2016, laatste update op 17 maart 2016, 1.576 views

Huawei Ascend Y360 Dual Sim Zwart

Zeer vlotte en handzame smartphone voor een lage prijs. Emotion UI is erg wennen, ik heb er meteen Nova Launcher op gezet.Er staat standaard een heleboel op (kun je makkelijk verwijderen of uitschakelen). De accu presteert heel goed. De geluidskwaliteit is uitstekend. De fotokwaliteit redelijk. Bouwkwaliteit is ruim voldoende/goed.

Pluspunten

• accuduur prima
  • geluidskwaliteit heel goed
  • Bouwkwaliteit ziet er solide uit
  • Goedkoop met veel mogelijkheden
  • Dual Sim
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Documentatie kan beter
  • EmotionUI is wat langzamer. Een alternatieve launcher doet wonderen
  • fotokwaliteit net voldoende

Ik heb deze telefoon gekocht als vervanger voor een Wolfgang AT AS40W. Binnen 1 uur had ik al door dat dit (zeker voor de lage prijs, ¤ 68,- Bol.com) een heel goede telefoon is. Voor dieprijs krijg je er een Lebara simkaart bij die je niet per se hoeft te gebruiken. Zelf heb ik er een Vodafone, een Telfort en een KPN sim kaart in gedaan die probleemloos werken.
De bouwkwaliteit is heel goed. Kraakt nergens en ik krijg ook de indruk dat die goed tegen een stootje kan (niet getest).
Edit: Onlangs een val van 1,5 meter op plavuizen moeiteloos overleefd. Geen krasje te bekennen.

Standaard staat er Emotion UI op, daar kan ik niet aan wennen (voelt wat stroperig aan en programma's lijken even na te denken bij het opstarten. Er meteen Nova Launcher op gezet. Gaat makkelijk en meteen een heel stuk vlotter dan Emotion UI van Huawei.
Ook wat tweakwerk zoals Developers mode ingeschakeld en de Ascend Y360 loopt als een speer.

De geluidskwaliteit is subliem. Ben zelf slechthorend en kan met de Ascend Y360 alles prima verstaan, zelfs zonder gehoorapparaten ingeschakeld.
De accuduur is prima. Met wat tweakwerk zoals rooten kan ik er makkelijk > 3 dagen mee doen, zelfs 5 dagen is mogelijk. De lader laadt de accu behoorlijk vlot op.
Als je wilt kan de Ascend Y360 worden geroot (kingo root).

Gebruikersgemak is ruim voldoende. Wel even goed opletten dat de USB poort ondersteboven zit. Kan bij haast resulteren in een kapotte poort, dus goed opletten!
Alle knoppen zitten rechts en de Ascend Y360 is makkelijk te bedienen. Het scherm is goed helder.

Standaard is de Ascend Y360 voldoende aan te passen, maar de menu's zijn wel even wennen en soms even zoeken.
De documentatie moet je wel van het internet ophalen. In het doosje is nauwelijks iets te vinden. Is voor verbetering vatbaar.

Out of the box staat er een heleboel geļnstalleerd. Wat je niet nodig hebt is makkelijk te verwijderen of uit te schakelen.
Een heel handig tooltje wat er standaard op staat is een zaklamp. Die is heel goed en makkelijk te bedienen.

De fotokwaliteit is net voldoende. Daglicht foto's zijn goed maar nacht foto's matig. Er zit wel een goede dual LED flash op de telefoon.

De Huawei Ascend Y360 is dual sim. Dat werkt prima en is goed instelbaar. Bij ieder gesprek kun je opgeven welke sim gebruikt moet worden, maar een en ander kan default anders worden ingesteld.
De tweede simkaart moet wel een micro simkaart wezen, voor de eerste poort kun je een normale simkaart gebruiken.

Een Micro SD kaartje zit er niet bij, maar je kunt er een tot 32 GB in doen. Ik zie op verscheidene fora dat men wel eens klaagt over het weinige geheugen. Zelf heb ik daar geen last van gehad, ook niet out of the box.
Minstens de helft van het aanwezige RAM is nog beschikbaar en je kunt een heleboel eraf gooien als je daar behoefte aan hebt.

De Ascend is voorzien van Kitkat 4.4.2 en is heel stabiel.

Voor wie is de telefoon geschikt? Voor mensen die niet veel geld uit willen geven en toch veel telefoon voor weinig willen hebben. Een telefoon die er goed uit ziet, vlot is en makkelijk te te bedienen. Die niet al te veeleisend zijn vwb fotokwaliteit en voor mensen die een goede dual sim willen hebben die goede geluidskwaliteit heeft.

Uiteraard zijn er betere telefoons. Over het algemeen genomen is de Huawei Ascend Y360 een telefoon die voor de lage prijs heel veel aan boord heeft, en dan kun je de weinige minpuntjes wel voor lief nemen. Voor deze prijs is de Ascend Y360 echt een uitblinker.

Ben je een tweaker die ervan houdt om het beste uit de telefoon te halen, dan is dit een goede aankoop. Zelf denk ik de Ascend op die manier minstens de helft sneller te hebben gekregen.

Edit: Ik heb er een paar met de Ascend Y360 genomen foto's bij gedaan. De laatste drie foto's heb ik met full flash moeten maken in een ruimte waar geen verlichting aanwezig was. Die flitser is dik in orde!!

Heb jij ook een Huawei Ascend Y360 Dual Sim Zwart?

Hi,

Dank voor deze review, ik heb deze ook, en gebruik hem als tweede telefoon.

Het enige dat niet werkt (voor zover ik nu weet) is:

1) WiFi-Direct: ik krijg de melding ´dit wordt momenteel alleen via andere Huawei-apparaten ondersteund´
WTF???

2) Reverse-tethering (internet via USB via Windows) werkt ook niet. Krijg wel de melding dat het apparaat verbonden is, maar hij blijft een 169.etc ip-adres krijgen...
Ik gebruik Windows 10.

Heb de nieuwste ROM van Huawei erop gezet (B113, stond B111 op) maar geen soelaas.

Als dit niet opgelost gaat worden dan ga ik hem toch ruilen voor een ander merk/type.