Antec Twelve Hundred Review

Alex95 5 juli 2009, laatste update op 5 juli 2009, 1.295 views

Antec Twelve Hundred

Pluspunten

• VEEEL Koeling
  • veel ruimte
  • makkelijk te installeren
  • Mooi, naar mijn smaak

Minpunten

• Veel te veel schroefjes
  • LEDjes kunnen niet allemaal uit
  • 1 van mijn fans ging kapot
  • Zwaar

Ik heb deze kast nu ong. 2 maanden.
De kast heeft enorme koelingsmogelijkheden. 5*12cm fans, 1*20 cm!!!

De installatie van de hardware ging goed, geen noemenswaardige moeilijkheden tegengekomen.

Zoals in de andere review al gezegd werd, is het zijpaneel idd. te ver naar beneden doorgetrokken, maar dat stoort me niet zo.

Er valt niet zo veel over te zeggen, het is gewoon een hele goede kast.
Er zitten alleen HEEL VEEL schroeven in.

De kast ziet er mooi uit vindt ik maar smaken verschillen dus daar ga ik niet verder op in.

In de kast is echt erg veel ruimte, ik bezit 2 4890's en die passen er met gemak in. Je kan geloof ik 12 HDD's erin zetten. Er zijn standaard maar 3 plaatsen voor DVD spelers, maar als je 1 van de HDD houders eruit haalt krijg je nog veel meer plek.

Alleen ging na een paar weken gebruik 1 van de front-fans kapot. Was niet zo'n probleem, ik kreeg een andere van Salland, en die zet je er zo in. Een ander negatief puntje is dat de LEDjes van de fans niet uit kunnen.

In de andere review staat dat de waterkoelgaten nutteloos zijn, daar kan ik niks over zeggen, ik gebruik namelijk geen waterkoeling.
De kast is erg zwaar, maarja het is ook een groot ding. Deze kast neem je niet zo snel mee naar een LAN party.
De prijs vindt ik goed, er zitten standaard al fans bij terwijl sommige andere kasten minder kosten maar als je daar fans in zet, ze toch nog duurder zijn.

Heb jij ook een Antec Twelve Hundred?

Liever te veel als te weinig schroefjes, en veel koeling, maar is dit ook goede koeling, hoeveel druk lekt er weg door de gaten in de kast? Kan je dit verbeteren of niet door een paar plekken dicht te maken?

Eigenlijk meer een ervaring bevestiging en niet echt review maar ook dit geeft wel een leuk beeld van de kast, maar een plaatje van jouw setup erbij zou nog fijner zijn.
Hoe bedoel je hoeveel druk lekt er weg? Als er al gaten in een kast zitten, zijn die meestal juist express gemaakt om extra lucht aan te voeren (intake dus). Dat is ook zo bij de Antec P183 die ik heb.

Er lekt alleen druk weg als je meer intake dan outtake hebt, maar dat is maar zelden het geval. Overigens, ALS dat zo is, is het dichtplakken van gaten volgens mij niet de beste oplossing; in dat geval kun je beter zorgen voor meer outtake. Je kunt beter iets te veel outtake hebben (die lucht wordt dan automatisch wel extra aangezogen door de gaten) dan iets te veel intake.
Ik heb een A70B met een hele geforceerde airflow, met een lichte overdruk (denk ik nog niet echt getest) maar dit zorgt voor meer stuur mogelijkheden.
Goeie review, kort maar krachtig. :)
Ik heb hem zelf ook, wel al behoorlijk wat langer. En kan me goed bij jou mening aansluiten.
Er zitten inderdaad standaard echt teveel schroeven in, helemaal om die HDD houders vast te houden. Ik heb ze nu gewoon vastgezet met 1 duimschroef. Zodat ik makkelijk de stoffilters kan schoonmaken.
En hij is echt extreem zwaar, helemaal als je hem volbouwd met een hoop HD's en dikke hardware.
Wat bedoel je precies met veel te veel schroefjes?
Moet je veel dingen losmaken om overal goed bij te komen of heb je het puur over het goed bevestigen van de apparatuur in de kast?

Ook beschrijf je dat 1 van je fans kapot ging? Waardoor ging deze kapot? Lijkt me sterk dat het door de kast zelf kwam 8)7

Lijkt me op zich een prima kast, maarja dan zou ik wel overwegen om ook daadwerkelijk gebruik te maken van waterkoeling want nu heb je het raamwerk maar pers je er niet de 100% uit.

Overigens ik vind je review wel wat aan de matige kant, daarnaast een prijs van 146 euro vind ik ook niet bepaald cheap. :) Al is het natuurlijk wel een zeer goede kast.

Plaatje _/-\o_

Edit: smiley fix

[Reactie gewijzigd door TGoC op 5 juli 2009 22:27]

Mja het is een kort maar krachtige review... maar daardoor voegt hij eerlijk gezegd ook niet heel veel toe aan wat mensen zelf op internet, op tweakers of op het forum kunnen vinden.

Dus ik zou zeggen probeer (de volgende keer) wat meer beschrijvingen of foto´s toe te voegen van dingen of features die minder obvious zijn; bijv. details of handigheidjes van de kast die niet meteen op de productpagina van de fabrikant of in de pricewatch te zien / te lezen zijn. Of wat zou jij zelf nog extra over die kast willen weten als je hem overwoog te kopen? Dan voegt je review ook echt wat toe aan wat er al is. :)

En een ander tip die je altijd toe kan passen, zelfs al wil hem graag kort houden: gebruik (vetgedrukte) tussenkopjes. Het makkelijkste is gewoon dezelfde onderwerpen te gebruiken als waar je een score voor moet invullen. Dat maakt het lezen zo veel fijner...