Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X555LA-DM1677T Review

piet25 23 februari 2016, 857 views

Asus X555LA-DM1677T

Ik heb de Asus X555LA besteld en zoals mijn mede tweakers ook al aan gaven gelijk maar voorzien van een SSD (zoals het hoort anno 2016) De laptop heeft bij mij een 3 sterren indruk achter gelaten na montage van de SSD, lees verder als je weten waarom...

Pluspunten

• Prima i5
  • Lekker vlot na ombouw SSD
  • mooie bovenkant + zilveren binnekant

Minpunten

• flexiebel toetsenbord
  • 1 wifi kanaal kabel

De X555LA besteld en bij binnenkomst voorzien van een SSD.
Het volgende viel mij op:

* bij het ontdoen van de schroefjes aan de onder kant van de laptop om de gehele top cover er af te kunnen klikken merkte ik op dat er 3 soorten schroefjes zijn gebruikt. in de linker en rechter bovenhoek zelfs schroefjes met een dikkere schroefdraad, de rest had lengte verschil. Dell zet altijd netjes de schroef maat naast het gaatje dit is niet het geval bij de Asus, opletten dus.

* Eenmaal open zag ik dat ik de ribben cable die voorzien was van adhesive tape van de hdd af moest trekken, het usb2.0/card reader/audio PCBtje moest er in zijn geheel uit waarna ik de 500gb Toshiba schijf er uit kon wippen, deze was mooi ondergeplakt in demping materiaal tegen trillingen. Opzich geen probleem maar niet echt een knutsel vriendelijk ontwerp.

* Aan de achterzijde zit 1 vakje met schroef waar een extra sodimm in geplaatst kan worden, ik verwachte dan ook een 2e module aan de bovenzijde terug te vinden.
Deze zit echter in het moederbord verwerkt en is dus niet verwisselbaar.
Voor nu geen probleem maar wederom word je beperkt in de upgrade mogelijkheden.

* De WiFi module, deze is aan gesloten met 1 kabel dus heeft maar 1 data kanaal. 5ghz ontbreekt, heb het idee dat ze bezuinigd hebben op de kleinste dingen om ronde de 550 een laptop neer te zetten.

* Het toetsenbord buigt wat in bij het typen, naar mijn idee iets te flexibel in tegen stelling tot de Lenovo Z51 bijvoorbeeld, deze heeft een stuk stevigere top cover + tb.

Heb jij ook een Asus X555LA-DM1677T?