Sandisk Extreme III SDHC 8GB Class 6 Review

robertwebbe 5 juli 2009, laatste update op 5 juli 2009, 2.114 views

Sandisk Extreme III SDHC 8GB Class 6

Pluspunten

• Super snelle toegang, zowel lezen als schrijven
  • Levenslange garantie

Minpunten

• Ze zijn niet de goedkoopste (maar niet echt veel duurder)

Ik heb deze 8GB SD gekocht voor mijn Canon HF100 HD videocamera. Alleen met dit snelste geheugen kan ik full HD filmen en dat gaat prima. Ik heb ook langzamer geheugen geprobeerd en daar lukt het niet mee. De snelheid is ook goed merkbaar als de kaart helemaal volstaat, dan is de downloadtijd een stuk korter en dus aangenamer.

Eigenlijk wil ik alleen maar SanDisk geheugenkaartjes vanwege de garantie. Ik heb in het verleden een keer een 1 GB Compact Flash voor mijn Nikon kapot gekregen en deze werd zonder een vraag te stellen direct omgeruild voor een ander. Ik had eigenlijk wel wat gezeur verwacht maar de winkelier vertelde me dat hij ze ook moeiteloos omgeruild krijgt dus niet moeilijk deed. Er zijn ook wel wat goedkopere merken beschikbaar maar daar heb je dan maar 1 jaar garantie op. De mijne ging na 1,5 jaar stuk dus gelukkig had ik een SanDisk.

Heb jij ook een Sandisk Extreme III SDHC 8GB Class 6?

Sandisk is inderdaad het beste merk wat betrouwbaarheid betreft. Echter je hebt echt niet zulk snel geheugen nodig voor de camera die je aanhaalt.

Ikzelf heb een Canon HG21 welke met 24 Mbit/s Full HD AVCHD kan opnemen ipv 17 Mbit/s bij een Canon HF100.

Ik gebruik zelf Kingston SDHC kaartje class 4 ( maximaal 4 MByte/s) van 8GB en 16 GB welke zelfs bij de hoogste datarate van 24 Mbit/s ( 3 MByte/s) snel genoeg zijn. Tot nu toe ook geen problemen mee gehad.

[Reactie gewijzigd door jura321 op 5 juli 2009 18:18]

Behalve het feit of de camera de schrijfsnelheid nodig heeft, vind ik de leessnelheid ook wel van groot belang. Als je 8 GB van een kaartje wil halen dan wil je nu een uur zitten te wachten immers.
Een class 4 kaartje welke dus maximaal 4MBytes/s heeft is snel genoeg voor de Full-HD datastreem van 3MBytes/s. Tevens is de leessnelheid van deze kaartjes altijd sneller dan de schrijfsnelheid.
Review is niet specifiek gericht op deze kaart maar algemeen over het 'merk' SanDisk.
Dat de kaart 'sneller' is had ik zonder 'review' ook wel begrepen ja..
Beetje jammer.... misschien kun je het nog wat uitbreiden met WAT dan de 'snelle' overdracht snelheid is van je kaartje naar de pc en evt andersom.
Waar is de review?
[Mierenneukmodus]
nog een klein puntje:
je schrijft: "De snelheid is ook goed merkbaar als de kaart helemaal volstaat, dan is de downloadtijd een stuk korter en dus aangenamer."
Bedoel je hiermee dat de tijd van een filmpje overzetten naar je computer vrij kort is in vergelijking met andere SDHC kaartjes?

Misschien kan je ook een soort benchmark geven hoelang het dan duurt om filmpjes over te zetten of zo?
[/Mierenneukmodus]