Specificaties 7.2-kanaals met 80W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X1200W Review

Eddo-79 23 februari 2016, 2.332 views

Denon AVR-X1200W

Als vervanger van mijn goede oude Yanaha 530RDS heb ik de Denon AVR-X1200W gekocht. Met de nieuwste HDMI 2.0, HDCP 2.2, Dolby Atmos en Audessy ondersteuning heb ik uiteindelijk voor dit model gekozen. Gunstig prijskaartje, goede features, mooie app.

Pluspunten

• Gunstige prijs/feature verhouding
  • Zeer goed geluid
  • Vriendelijke interface

Minpunten

• Nog geen

Geluidskwaliteit Score: 5
Mijn goede oude Yamaha 530RDS heeft inmiddels echt het einde van zijn praktiche levensduur bereikt. Mijn NVidia Shield TV kon niet audio doorgeven aan de receiver omdat die enkel audio via HDMI ondersteund. De Yamaha heeft geen HDMI aansluitingen. En als fervent film- en seriekijker kon ik het niet verdragen alleen een mager TV-geluidje te hebben.

Ik heb deze versterker online vergeleken met diverse Pioneer, Yamaha and Onkyo modellen.

Kwa features zijn veel vergelijkbare modellen te vinden, maar de Denon sprong er op diverse plekken positief uit kwa prijs/feature verhouding, geluidskwaliteit (subjectief).

Voor mij was het belangrijk om een strak uiterlijk te hebben om te voorkomen dat mijn zoon alle knopjes in ging duwen, dus vielen de nieuwe Yamaha's per definitie af.

Na de (vriendelijke) installatie heb ik de eerste films proefgedraaid en ineens hoor ik geluiden die ik eerder niet hoorde. Met name door de Audessy instellingsmogelijkheden is het geluid op mijn bank-plek echt perfect. Precies goed.

Kortom, de eerste indrukken zijn zeer positief. En na de recente NVidia Shield TV upgrade (3.0) zijn ook de Denon bugs verdwenen.

Heb jij ook een Denon AVR-X1200W?

Schakelt deze versterker de sub automatisch in en uit? (triggert ie hem zeg maar)
Ja, met mijn HKTS11 5.1 set wel.
Heb deze receiver ook. Heb hier een probleempje.
Als de receiver aanstaat op b.v. internet-radio. en je schakelt later de tv aan, dan reageert de receiver niet meer. Moet ik eerst de receiver uitzetten via de a.b. en dan weer inschakelen en dan reageert de receiver wel. Heb alle instellingen nagelopen zowel op de receiver als op de tv staat alles goed ingesteld. Heb gebeld met Denon helpdienst. maar die zeggen kan aan de TV liggen.
TV is een Panasonic van 2012. Eerder met de vorige receiver Harman Kardon had ik daar geen last van. Heb ook alle HDMI kabels vernieuwd. Probleem blijft dus aanwezig.
Ik heb ook zitten pielen, was een CEC instelling op de versterker. Als ik die uit zet gaat t wel goed. TV wordt toch bediend met een Harmony dus CEC is niet nodig.

Misschien helpt t je.
Welke cec instelling was dat?
Ik ben al met Denon bezig, die willen proberen dat op te lossen. De gegevens van mijn tv Panasonic heb ik naar Denon gemaild, ze zouden het verder onderzoeken.
Verder is het een goed apparaat.
Welke cec instelling was dat?
Verder is het een goed apparaat.
Inmiddels Harmony 950 aangeschaft, kan nu alles bedienen.