Specificaties 40" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 40PUK6400 Zwart Review

bramhoog 23 februari 2016, 509 views

Philips 40PUK6400 Zwart

De TV zelf heeft een mooi beeld, maar de instellingen zijn wat moeilijk in te stellen (tips welkom), ook geluid ben ik nog niet uit. De hoeveelheid apps die standaard op de tv staan is ook belachelijk veel. Zenders installeren werkte na een update niet meer, vraag de Philips helpdesk.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Prijs/Kwaliteit
  • Ultra HD
  • Makkelijk verbonden

Minpunten

• Software problemen
  • Heel veel onnodige apps (games/standaard apps bijv calculator)
  • Geluid
  • Instellingen lastig

Het uiterlijk van de TV is zeer fraai afgewerkt. Dunne randen en een stevige poot.
Ook is de TV van zichzelf niet dik.

De instellingen van het Beeld lijken heel gemakkelijk in te stellen, maar wanneer je dan TV begint de kijken vind ik deze nog niet goed staan. Ik kijk liever op de normale stand. Ook het geluid is niet top, maar dit is bij vele tv's het geval tegenwoordig.

Gisteren keek ik tussen het beheren van de apps en kwam tot de conlusie dat hier wel heel veel onnodige apps tussen staan. Het verwijderen hiervan kan wel eens een urenklusje worden. In totaal staan er standaard 128 apps op de TV.

Zelf heb ik het probleem gehad dat na de update van januari de TV geen zenders meer wou ontvangen en/of vinden. Het gehele Tuner menu van het zoeken naar zenders was verdwenen. Dit is sinds kort bekend bij Philips en ze hebben hier ook een snelle oplossing voor (10 minuutjes). Ze kijken mee door middel van TeamViewer en stellen een option code opnieuw in, deze is veranderd door een verkeerde update. Hierna werkt de TV weer als uitstekend.

Hiervoor had ik een Samsung SMART tv die vaak geen wifi verbinding wou maken of weg viel, dat heb ik tot op heden nog niet gehad met deze tv, daar ben ik dan ook erg tevreden over.

Tot slot zal ik mensen wel aanraden deze tv te halen als ze op zoek zijn in deze prijscategorie. Wel zijn de instellingen lastig en valt de software van Philips vaak tegen, maar daarnaast hebben ze een vriendelijke en snelle helpdesk service.

Heb jij ook een Philips 40PUK6400 Zwart?