MS-Tech GreenDiamond MS-N650-GD Review

BITSthatBYTE.eu 22 februari 2016, 363 views

MS-Tech GreenDiamond MS-N650-GD

Deze MS-Tech GreenDiamond 650W is een voeding van redelijke kwaliteit. Het uiterlijk is luxe en hij heeft lange gesleevede kabels, maar is verder goedkoop afgewerkt. Bij mijn model werkt de aan/uit knop niet en staat de unit permanent op aan.

Pluspunten

• Lange kabels
  • 2x 6+2pin op 1 kabel
  • Gesleevede kabels

Minpunten

• Luidruchtige ventilator
  • 2x 6+2pin op 1 kabel
  • Montage is lastig
  • Aan/uit knop doet het niet

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Deze MS-Tech GreenDiamond 650W is een flinke PSU. Hij ruim 18cm diep en zal dus niet in alle behuizingen even goed passen. Gek genoeg weegt de voeding nagenoeg niets en is de inhoud vooral gevuld met lucht.
En van lucht kan deze PSU niet genoeg krijgen. De ventilator draait op een constant hoog toerental en is daarbij luidruchtiger dan de waterkoeling en 3 120mm fans die in de behuizing zitten.

Het uiterlijk is heel behoorlijk en vrij luxe voor zijn prijsklasse. Vreemd genoeg zit het gestanste MS-Tech logo op zijn kop of de ventilator zit aan de verkeerde kant; het is maar hoe je het bekijkt.
Wanneer de PSU bovenin een behuizing wordt geplaats staat het logo op z'n kop of de fan zit tegen de bovenkant van de behuizing.
Wanneer de PSU onderin gemonteerd wordt komen de kabels niet bij het moederbord uit, maar bij de zijkant van de case.

De kabels zijn verrassend lang wat het netjes wegwerken makkelijker maakt. Ook zitten er ruim voldoende aansluitingen op en zijn de kabels netjes gesleeved.

De montage is lastig. Omdat de PSU afgeronde hoeken heeft worden er lange schroeven meegeleverd. Helaas zijn er bij het ombuigen in de fabriek ook enkele schroefgaatjes verbogen waardoor de schroeven niet lekker passen.

De door mij bestelde PSU heeft een defecte aan/uit knop; Hij staat permanent aan en kan niet uit.

Heb jij ook een MS-Tech GreenDiamond MS-N650-GD?

Ik weet nog wel een aantal nadelen, voeding kan geen 650W leveren, is van ruk kwaliteit, is gevaarlijk voor de andere onderdelen en heeft een slechte prijs/kwaliteit/prestatie verhouding.
Ik zou deze voeding idd nooit in de buurt van mijn PC laten komen. Een beetje 650W voeding van fatsoenlijke kwaliteit weegt namelijk sowieso wel wat, het feit dat deze bijna wegzweeft geeft aan dat het nooit veel soeps kan zijn...
ik had een ms tech voeding van 750 watt gekocht en naar 4 maanden voog hij in de fik!
KOOP NOOIT EEN MS TECH VOEDING !!!!!!!!!1