Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Review

player-x 16 november 2005, 2.614 views

Asus A8N-SLI

Pluspunten

• nette layout
  • duidelijke handleiding
  • alle kabels die je nodig hebt zitten in de doos
  • voldoende aansluitingen

Minpunten

• matige overclock
  • Chipset fan zeer luid
  • (schijnd dat je hem gratis kan omruilen bij ASUS)
  • (bij mij zelf was het verholpen toen ik waterkoeling instaleerde ;-)

Layout Score: 5
Algemene beoordeling
Zo als altijd bij ASUS heeft dit bord ook een nette layout en alles wat je nodig hebt zit in de doos inclusief een goede handleiding.

Featureset
Dit bord heeft ruim voldoende aan sluiting en mogelijkheden die de meeste gebruikers tevreden zullen stellen wat mij ook zeer bevalt is de onboard gigabit lan aansluiting.

Layout
Geen opmerkingen alles zit op zijn plaats.

Prestaties
Bij normaal gebruik goed,

Overklokbaarheid
De overklokprestaties vallen mij wat tegen, want ik krijg mijn 3000+ niet hoger 2.0 GHz en had toch zeker 2.3 a 2.4 GHz verwacht op zijn minst, want als ik naar de overclockers.com database kijk waar een gemildede van 2.5 GHz normaal is voor deze CPU, zeker met waterkoeling.
Kan meschien liggen aan dat ik de eerste versie van dit mobo heb
(gaarne plaats je overklok pretaties met mobo versie nr.)

Stabiliteit & betrouwbaarheid
weet ik op het moment niet heb soms dat mijn systeem hangen maar dit is de eerste install en ga opnieuw proberen XP installeren en kijken of het beter gaat

Compatibiliteit
Geen problemen hier.

Ondersteuning door fabrikant
BIOS update's zijn een beetje langzaam en als je op support van de fabrikant rekend dan kan je even wachten als je al enige hulp krijgt maar zo als altijd zijn producten van ASUS zeer goed dus is daar meestal geen reden voor om daar van gebruik temaaken.

zo als altijd goede prijs kwalitijd verhouding

Heb jij ook een Asus A8N-SLI?

Misschien aan gedacht dat je een mindere kwaliteit cpu hebt? Overclock is nl. nooit gegarandeerd.
ja heb ik aan gedacht maar kan ook zijn dat het de eerste revisie is en dat latere beter OCen ;)
Voor de chipset fan kon je zo een nieuwe krijgen als je even naar asus gebeld had, ze hebben nu een verbeterde versie die je echt niet meer hoort.

Qua overclocken en voltages heeft de a8n niet echt iets extreems in huis zoals bv. de DFI nf4 boardjes.
Koop je dan toch ook niet echt een asus voor is mijn mening dan, aan de andere kant ligt overclocken aan zoveel factoren waarvan je afhankelijk bent dat ik het er niet helemaal mee eens ben dat je daar dan een onvoldoende voor geeft aan het boardje.

Er zijn genoeg mensen die best een eind komen ook zonder de extreme voltages. De mijne (3200+) doet bv. 2,6ghz op 1,525 volt.
Ik heb sinds kort ook zo'n bordje draaien, inderdaad de chipset fan is erg roemoerig......eh naar Asus bellen, waar moet ik dan heen bellen en hoe regelen ze het ?

Verder net als de rest een goed bordje, draait trouwens met een 3500......op 2 gig...
Die fan kun je ook vervangen door een passieve koeling. In de gebruikelijke topics op het forum wordt dat al heel lang gedaan en beschreven. Het werkt prima, ik hoor niets :)

Krijg je bij asus ook iets passiefs of gewoon een ander fannetje? Als het dat laatste is lijkt me het niet veel zin hebben...
Heb beide versies en het einge minpunt is dat de chipsetfan zo nu en dan niet start op de oudere versie voor de rest werken beide meer dan behoorlijk.De specs van de laatste versie kan je hier bekijken..http://users.telenet.be/dgr/...systeem draait momenteel op 2640mhz omdat ik dan mijn geheugen timings op 2.2.2.5 kan houden en 1.450v voor de cpu.